گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| بالاک، ستاره ای که در یک فصل چهار جام از دست داد

هافبک آلمانی یکی از بدشانس ترین بازیکنان بود و تنها در یک سال از کسب چهار جام باز ماند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: میشاییل بالاک یکی از برجسته ترین هافبک های تاریخ آلمان به حساب می آید که قهرمانی  در بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس را با تیم های بایرن مونیخ و چلسی تجربه کرد. او می توانست افتخارات بیشتری کسب کند اما بدشانس بود. حواشی بالاک بیشتر به بیرون از زمین مربوط می شود. هافبک آلمانی پس از آویختن کفش هایش به خاطر اظهارات و روابطش جنجال به پا کرد. 

سال ناکامی 

بالاک از سال ۱۹۹۹ تا تابستان ۲۰۰۲ برای بایرلورکوزن بازی کرد. هافبک آلمانی در آخرین فصل حضورش در این تیم سیاه ترین سال دوران بازی اش را تجربه کرد. او در حالی که شانس فتح سه جام را داشت هیچ عنوانی به دست نیاورد. لورکوزن در بوندسلیگا صدرنشین بود و در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به فینال رسید. در سه هفته مانده به پایان بوندسلیگا پنج امتیاز بیشتر از دورتموند داشت اما با قبول شکست مقابل وردربرمن و نورنبرگ با اختلاف یک امتیاز دوم شد و قهرمانی را از دست داد. در فینال جام حذفی با وجود اینکه لورکوزن ابتدا از شالکه پیش افتاد اما در نهایت ۴ بر ۲ شکست خورد. تیم بالاک در دیدار نهایی لیگ قهرمان برابر رئال مادرید قرار گرفت و ۲ بر یک مغلوب شد. بدشانسی های بالاک ادامه داشت و او با وجود رسیدن به فینال جام جهانی به همراه تیم ملی آلمان از دست یابی به جام ناکام ماند. ژرمن ها با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب برزیل شدند. 

خداحافظی از تیم ملی 

هافبک آلمانی ۹۸ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و توانست ۴۲ گل به ثمر برساند. با این حال نحوه خداحافظی اش از تیم ملی جنجالی بود. او جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد. یواخیم لوو، سرمربی وقت آلمان سامی خدیرا را به جای بالاک به تیم ملی دعوت کرد. از زمان انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ که بالاک در هیچ از یک بازی ها حضور نداشت (دعوت نشده بود) لوو انتظار داشت هافبک آلمانی از تیم ملی خداحافظی کند. با این حال بالاک می خواست بر مصدومیت هایش غلبه کند و دوباره برای ژرمن ها بازی کند. در نهایت فدراسیون فوتبال آلمان شانزدهم ژوئن ۲۰۱۱ اعلام کرد که با تصمیم لوو، بالاک دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد. فدراسیون ضمن قدردانی از بالاک به این بازیکن پیشنهاد داد در دیدار دوستانه برابر برزیل بازی کند تا از او تقدیر شود اما بالاک پیشنهاد بازی خداحافظی را نپذیرفت. او نتوانست رکورد بازی های ملی اش را به ۱۰۰ برساند. 

روابط

بالاک تنها یک بار ازدواج کرد که این رابطه به صورت رسمی چهار سال (۲۰۱۲ تا ۲۰۰۸) دوام داشت و سه پسر حاصل ازدواجش با سیمونه بود. در جریان این رابطه هافبک آلمانی جنجال به راه انداخت. در سال ۲۰۱۰ شایعه ای درباره رابطه داشتن بالاک با دنیلا، همسر کریستین لل (هم تیمی سابقش در بایرن مونیخ) مطرح شد. سیمونه چند بار با دنیلا تماس گرفت تا از صحت این موضوع مطمئن شود. لل نیز از سیمونه خواسته بود تا از همسرش بپرسد این قضیه واقعیت دارد یا نه. لل و دنیلا در همان سال از هم جدا شدند. امیلیو، پسر دوم بالاک در سال ۲۰۲۱ زمانی که تنها ۱۸ سال داشت در یک سانحه رانندگی جانش را از دست داد. او دوستی به نام سوفیا داشت که از نوجوانی در گروه دوستانش بود. یک سال پس از فوت امیلیو فاش شد که بالاک پدر با سوفیا رابطه عاشقانه دارد. سوفیا ۲۴ سال از بالاک کوچک تر است و به همین خاطر افشای این رابطه سر و صدای زیادی به پا کرد. 

سرعت غیر مجاز 

هافبک سابق بایرن مونیخ در بیرون از زمین مرتکب تخلف شد. او در یکی از جاده های اکسترمادورا (یکی از شهرهای اسپانیا) با سرعت بیش از ۲۱۱ کیلومتر در ساعت رانندگی می کرد. سرعت  مجاز در این جاده ۸۰ کیلومتر در ساعت بود. بالاک از رفتن به دادگاه امتناع کرد و ۶ هزار و ۷۵۰ یورو جریمه شد. همچنین گواهینامه اش برای یک سال و نیم ضبط شد. 

مسخره کردن تیم ملی ایتالیا 

تیم ملی ایتالیا با شکست مقابل سوئد از رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازماند. بالاک در جریان بازی نسبت به ناکامی آتزوری در گلزنی واکنش نشان داد و در توییترش نوشت: "برای ایتالیا دعا کنید." پس از سوت پایان پیام دیگری را منتشر کرد و با قرار دادن پرچم آلمان در ابتدای توییتش نوشت: "اکنون قهرمان دنیا؟!!" کاربران به سرعت واکنش نشان دادند و به هافبک آلمانی حذف تیمش مقابل ایتالیا را در جام جهانی ۲۰۰۶ یادآوری کردند. ایتالیا در آن رقابت ها با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ژرمن ها به فینال صعود کرد و سپس قهرمان شد. 

بوی بد 

خوسه لوییس چیلاورت، دروازه‌بان و اسطوره فوتبال پاراگوئه در سال ۲۰۱۸ اظهار نظر جنجالی درباره بالاک کرد. او که در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن برابر هافبک آلمانی بازی کرده بود، گفت: "بوی خیلی بدی می داد. استانیسلاو  استرووی (هافبک تیم ملی پاراگوئه) بازیکن روبرویش بود اما نمی توانست نزدیکش شود چون بویی که می داد وحشتناک بود. نمی دانم آن یک حربه بود یا نه. باید از یک خوشبو کننده استفاده می کرد."

دیدگاه تان را بنویسید