کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال در گفت و گو با جی پلاس؛

شمسایی در سخت ترین شرایط تیم را تحویل گرفت/ در آسیا دیگر قهرمانی آسان نیست

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است پتانسیل بازیکنان ایران بیشتر از رقابت در آسیاست و نسل جدید فوتسال می تواند این مسیر خوب را ادامه دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیررضا احمدی: تیم ملی فوتسال ایران بعد از عبور از سد افغانستان، بحرین، کویت، قرقیزستان و ازبکستان به فینال جام ملت های آسیا 2024 رسید و از ساعت 14:30 به مصاف تایلند میزبان خواهد رفت. تیم ایران در دوره گذشته نیز به فینال رسید اما با شکست مقابل ژاپن نایب قهرمان شد و حالا به دنبال بالا بردن دوباره جام قهرمانی است.

در همین راستا، محمد طاهری کاپیتان و ملی پوش اسبق تیم ملی فوتسال ایران، در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره شرایط تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات گفت: در طول روند مسابقات ایراد داشتیم نه اینکه ایراد نباشد، اما خداراشکر بازی به بازی بهتر شدیم و به فینال رسیدیم. من همه جا گفتم بازی اول شرایط خاص خودش را دارد و ما در بازی اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم، در بازی با بحرین این تیم را دست کم گرفتیم و با ذهنیت از پیش برنده به زمین رفتیم که بازی خوبی نکردیم، اما بازی با کویت خوب بودیم و در بازی با قرقیزستان هم بچه ها عالی بودند. به نظرم در بازی با ازبکستان هم تیم حریف قوی بود و این تیم در جام جهانی می تواند یک تیم شگفتی ساز باشد. ازبکستان واقعا تیم بسیار خوبی است و از نظر فیزیکی و تاکتیکی با برنامه پیش رفتند و خطرناک ظاهر شدند. البته پتانسیل بچه های ما خیلی بالاتر از ازبکستان و دیگر تیم های آسیایی است اما کار سخت شده و مانند گذشته نیست بلکه هیچ تیمی از پیش برنده یا بازنده نیست.

طاهری ادامه داد: وقتی می بینیم تیم ها بهترین مربیان دنیا را می آورند یعنی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند و پیشرفت ملموسی داشته اند که در این مسابقات هم دیدیم. همه تیم ها با برنامه آمده بودند و خداراشکر هرچند سخت توانستیم ازبکستان را شکست دهیم. تایلند همیشه جزو قدرت های برتر آسیا بوده و خیلی خوب در فوتسال سرمایه گذاری کرده، در این کشور تورنمنت های خیلی خوبی همیشه برگزار می شود و در این دوره هم از امتیاز میزبانی برخوردارند. بازی هم مقابل 10 تا 15 هزار تماشاگر خواهد بود که از نظر روحی به آن ها کمک می کند. البته بچه های ایران هم طوری هستند که هر زمان تماشاگر در سالن باشد حالا چه تماشاگر خودی چه تماشاگر رقیب، انگیزه شان بالا می رود و با تمرکز بهتری بازی می کنند. امیدوارم بازی خوب و با تمرکز بالا داشته باشیم و یک بازی جذاب باشد که هر بیننده ای از آن لذت ببرد و برنده آن هم ایران باشد.

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره شرایط فعلی تیم ملی و پوست اندازی در بین بازیکنان گفت: سخت ترین زمان برای اینکه یک مربی بیاید و تیم ملی را در اختیار بگیرد، وقتی است که یک نسل خیلی خوب رو به اتمام است و ستاره هایش باید خداحافظی کنند و نسل عوض شود. این کار 2 سختی دارد؛ اول اینکه مردم به آن نسل عادت کرده اند و یک نسل خیلی خوب نتیجه گرفته، و دوم اینکه جوان ها را بیاورند و آب دیده کنند تا در تیم ملی جا بیفتند. از طرفی بازی در سطح باشگاهی و ملی تفاوت زیادی دارد و بازیکن بعد از رشد در باشگاه، به تیم ملی می رسد و حالا زمان پوست اندازی هم هست و مجبوریم بازیکن را به تورنمنت ها ببریم تا تجربه کسب کند و با بزرگان دنیا بازی کند. این یک روند طبیعی در همه ورزش های گروهی در همه کشورهاست.

او ادامه داد: به نظرم وحید شمسایی در سخت ترین زمان تیم را تحویل گرفت و تیم باید پوست اندازی می کرد و بازیکنان جدید جایگزین نسل خوب ما می شدند. البته الان هم جوان های بسیار خوبی داریم که هرچه میدان های بیشتری ببینند تجربه بیشتری کسب می کنند. به همین دلایل هم شرایط برای شمسایی سخت بود اما در همین مدت خیلی خوب کار کرده و نتایج خوبی گرفته ایم. در جام ملت های قبل هم اگر در فینال بدشانس نبودیم می توانستیم ژاپن را شکست دهیم و قهرمان شویم اما ان شاالله امروز جبران شود.

بازیکن اسبق سال آسیا که سابقه 5 قهرمانی در جام ملت های آسیا با تیم ملی را دارد، درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی افزود: فکر کنم سه بر یک برنده بازی باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید