انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

ایران 4-0 هنگ کنگ| شروع با سردار؛ پایان با رامین+ ویدیوی گل ها

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی خود در انتخابی جام جهانی را با پیروزی پرگل پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام از رقابت های انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ رفت و در بازی که بازیکنان عجله زیادی در حرکات خود داشتند با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی رسید. آزمون دو گل در 15 دقیقه ابتدایی بازی زد و مهدی طارمی و رامین رضاییان نیز در 10 دقیقه پایانی 2 گل دیگر زدند.

گزارش بازی

ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون. سرمربی: امیر قلعه نویی.

هنگ کنگ: تسه، لئونگ، نونس، وو، تان، اور، لام، لی، پون، اوال، یوئه. سرمربی: یورن اندرسون.

دقیقه 12 این بازی سردار آزمون روی پاس محمد محبی با یک بغل پا دروازه تسه را باز کرد. سردار بعد از زدن این گل دچار مصدومیت شد اما توانست به بازی برگردد. او 3 دقیقه بعد از گل اول خود بازهم از درون محوطه جریمه برای ایران گلزنی کرد و تعداد گل های ملی خود را به عدد 49 رساند. نیمه اول با نتیجه 2 بر 0 به سود ایران به پایان رسید.

دقیقه 87 نفوذ مهدی طارمی از سمت چپ به محوطه جریمه و ضربه بغل پای او در نهایت به تور دروازه هنگ کنگ چسبید تا اختلاف به سه گل برسد. دقیقه 92 ضربه کاشته رامین رضاییان از پشت محوطه جریمه تبدیل به چهارمین گل ایران در این دیدار شد.

 

ایران در گروه E انتخابی جام جهانی با ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ همگروه است.

از 9 گروه 2 تیم اول راهی دور بعد جام جهانی و جام ملت های آسیا می شوند. در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 18 تیم در 3 گروه 6 تیمی به رقابت با هم می پردازند که 2 تیم مستقیما راهی جام جهانی می شوند. تیم های سوم و چهارم هم در مرحله چهارم در 2 گروه 3 تیمی به مصاف هم می روند تا 2 صدرنشین نیز مسافر جام جهانی شوند. در مرحله پنجم نیز تیم های دوم مرحله چهارم در تک مسابقه به مصاف هم می روند و برنده آن برای برگزاری پلی آف به مصاف نماینده قاره دیگری می رود.

 

گل چهارم ایران توسط رامین رضاییان در دقیقه90+2

گل سوم ایران توسط مهدی طارمی در دقیقه 87

 گل دوم ایران به هنگ‌کنگ توسط سردار آزمون در دقیقه ۱۵

گل اول ایران توسط سردار آزمون در دقیقه 12

دیدگاه تان را بنویسید