صدای بازیکنان استقلال در آمد؛ آزادی حق ماست

بازیکنان استقلال از احتمال برگزاری بازی های این تیم در سایر شهرها انتقاد کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلال و هوادار امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر ۲ شاگردان نکونام به پایان رسید.

روزبه چشمی بازیکن تیم فوتبال استقلال پس از این برد گفت: به بازیکنان و هوادار خود بابت این پیروزی تبریک می‌گوییم. اول بازی را بد شروع کردیم و دو گل بچه‌گانه خوردیم اما خدا را شکر به بازی بازگشتیم و روند بازی ما خوب بود.  توانستیم به بازی برگردیم تا بتوانیم سه امتیاز را بگیریم. شروع بازی خوب نبودیم و این برخلاف نظر کادر فنی بود. بازیکنان تیم جنگنده بودند و توانستیم به بازی برگردیم.

بازیکن تیم استقلال در واکنش‌ به صدرنشینی گفت: صحبت برای صدرنشینی فعلاً زود است چرا که امتیازها نزدیک بوده و با یک بازی جدول جابه‌جا می‌شود اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در زمین سه امتیاز را کسب کنیم. باید بگویم که مشکلات خود را بیرون زمین می‌گذاریم. بازیکنان در این بازی جنگیدند و با اینکه دو بر صفر عقب افتادیم به بازی برگشتیم. اول بازی دو گل را دریافت کردیم و شاید به همین دلیل از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته بودیم اما به بازی برگشتیم و ۳ امتیاز را گرفتیم.

چشمی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بازی‌های استقلال بیرون از ورزشگاه آزادی برگزار شود، گفت: گفتن این حرف درست نیست چرا که حق هواداران و بازیکنان ما این است که پیش هواداران خود بازی کنیم. نسبت به دو هفته پیش ورزشگاه آزادی بهتر شده است. به نظرم اگر به صورت فشرده کار کنند و چمن را بهبود ببخشند، بهتر از این است که پیشنهاد دهند که استقلال از تهران خارج شود.

کاپیتان دوم استقلال ادامه داد: حق هواداران و حق استقلال این است که از استادیوم خانگی خود استفاده کند.

او در واکنش به کاهش قراردادها گفت: این موضوع درون  خانوادگی است و به امید خدا حل خواهد شد.

چشمی ادامه داد: هواداران امروز سنگ تمام گذاشتند. هم آقایان و هم بانوان در این بازی زحمت کشیدند و فکر می‌کنم اگر در این بازی حضور نداشتند شاید نمی‌توانستیم این مدلی به بازی برگردیم. دست تک تک آنها را می‌بوسم و امیدوارم که ظرفیت بیشتری در ورزشگاه حضور پیدا کنند. فوتبال با هوادار معنا پیدا می‌کند. حضور هواداران خوب است و خداراشکر توانستم در این بازی نتیجه بگیریم. 

نیک نفس: بازی در شهر دیگر منطقی نیست

زبیر نیک‌نفس پس از پیروزی ۳ بر ۲ اتیمش مقابل هوادار گفت: بازی کمی برای ما سخت شد ولی خدا را شکر توانستیم شخصیت تیمی‌مان را نشان دهیم و بازی را ببریم و شرمنده هواداران نشدیم. دلمان برای هواداران تنگ شده بود. امیدوارم بیشتر از این از آن‌ها استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به بازگشت به بازی داشتند،‌ گفت: واقعیت ما در بین دو نیمه هم که صحبت کردیم، به چیزی به جز بازگشت به بازی فکر نمی‌کردیم و نمی‌خواستیم شرمنده هواداران شویم. حضور هواداران کمک زیادی به ما می‌کند.

بازیکن استقلال درباره مشکلات مالی این تیم گفت: باشگاه در حال تلاش است ولی ما هنوز از پارسال و امسال طلب داریم. امیدوارم مشکلات حل شود.

نیک‌نفس درباره تاثیر آشتی‌کنان خطیر و نکونام بیان کرد: واضح است که وقتی مدیریت و کادر فنی با هم خوب هستند، تاثیر مثبتی روی تیم خواهد داشت.

او با انتقاد از انتقال بازی‌های استقلال به جزیره کیش تصریح کرد: امیدوارم حداقل تا نیم فصل ما در ورزشگاه خودمان بازی کنیم. این که می‌گویند به شهر دیگری برویم، منطقی نیست.

مهدی پور: باید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم که هواداران کنار ما باشند

مهدی مهدی‌پور گفت: تیم هوادار تیم خوبی است و بازی برای ما سخت شد اما در نیمه دوم با کمک هواداران که تیم را به جلو هل دادند، توانستیم به بازی برگردیم.  این برد را مدیون تلاش بازیکنان کادر فنی و حضور گرم هواداران هستیم.

وی درباره اینکه احتمال دارد تیمش خارج از تهران از تیم‌های دیگر میزبانی کند هم گفت: فکر می‌کنم شرایط  زمین ورزشگاه آزادی فقط یک بازی بد بود که آن هم مربوط به بازی پرسپولیس و النصر می‌شود. در آن بازی واقعا شرایط زمین بد بود. بعد از آن شرایط زمین خوب شده است. اصلا اینطور نیست که به ورزشگاه دیگری برویم. ما باید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم که هواداران کنار ما باشند.

او درباره اینکه گفته می‌شود قرارداد استقلالی‌ها قرار است کم شود که قرارداد بلانکو ثبت شود هم گفت: این موضوع را باید در خانواده خودمان بررسی کنیم و حل خواهیم کرد. ما امروز شخصیت خودمان را نشان دادیم و این تیم نیاز به حمایت دارد.

مرادمند: خداراشکر شرمنده هواداران نشدیم

محمدحسین مرادمند درباره برتری 3 بر 2 استقلال مقابل هوادارگفت: خدا را شکر که شرمنده هواداران استقلال نشدیم، هوادارانی که پس از چند وقت به ورزشگاه آمدند. جو ورزشگاه بی‌نظیر و عالی بود و از تشویق‌های‌شان لذت بردیم. شک نکنید وقتی می‌گویند هواداران یار دوازدهم تیم هستند یعنی همین. آنها برای ما سنگ تمام گذاشتند.

وی در مورد مشکلات مالی استقلال تصریح کرد: بهتر است از این فضا بیرون بیاییم، چون خسته شدیم. از فوتبال حرف بزنیم تا لذت ببریم.

مدافع تیم فوتبال استقلال راجع به بحث برگزاری بازی‌های خانگی آبی‌پوشان در بیرون از تهران گفت: امروز دیدید که در ورزشگاه خودمان بازی کردیم و با این هواداران، بازیکنان در نیمه دوم به این فکر می‌کردند که می‌توانیم بازی را برگردانیم. جو بازی را در ورزشگاه خانگی دیدید. به چه علت باید بازی‌های ما به بیرون از تهران برود؟ فقط بحث بازی پرسپولیس و النصر عربستان مطرح بود، اما الان کیفیت چمن ورزشگاه آزادی بهتر شده است.

حسینی: از آشتی نکونام و خطیر خوشحال شدم

سید حسین حسینی درباره پیروزی 3 بر 2 استقلال مقابل هوادار گفت: خدا را شکر توانستیم به بازی برگردیم و یکی از پیروزی‌های دلچسب استقلال را رقم زدیم. امروز اتفاق خوبی بود که بانوان هوادار هم در ورزشگاه حضور داشتند و امیدواریم که در بازی‌های بعدی هم در کنار ما باشند و تماشاگران بیشتری در بازی‌های آینده به ورزشگاه بیایند.

وی درباره اینکه استقلالی‌ها حاضر نیستند غیر از تهران در شهر دیگری بازی کنند، عنوان کرد: این حق مسلم ما است که در زمین خودمان بازی کنیم، چمن ورزشگاه آزادی هم دیدید که خیلی خوب است و اگر بخواهیم در اکباتان هم بازی کنیم مثل بازی بیرون از خانه برای ما می‌شود و مطمئن باشید که ما غیر از آزادی در جای دیگری بازی نمی‌کنیم. به نظر من چمن آزادی نسبت به هفته‌های گذشته بهتر بود و در بازی بعدی هم در اینجا بازی می‌کنیم.

دروازه‌بان استقلال در پاسخ به این سؤال که درباره کاهش قرارداد با آنها صحبت کرده‌اند، تصریح کرد: به نظر می‌آید که سقف بودجه‌ای که امسال گذاشتند کار درستی نبودند و از طرف دیگری هم سهمیه تیم‌ها را کم کردند و خیلی از بازیکنان می‌توانستند در لیگ برتر بازی کنند و بیرون ماندند. به نظر من فکر درستی پشت این تصمیمات نبود. من در اول فصل هم تا جایی که توانستم به باشگاه کمک کردم و امیدوارم که تعاملی بین بازیکنان و باشگاه باشد تا سقف را رعایت کنیم.

حسینی درباره عملکرد خودش در بازی با هوادار خاطرنشان کرد: من در 15 دقیقه اول خیلی تمرکز لازم را نداشتیم. این شرایط به تعطیلی لیگ برمی‌گردد چون ما بعد از چند هفته بازی می‌کردیم و در ابتدای بازی 2 گل خوردیم. خداراشکر که به بازی برگشتیم و در بین دو نیمه هم کادر فنی صحبت‌هایی داشتند و توانستیم به بازی برگردیم.

وی در پاسخ به این سوال که «استقلال علی‌رغم تمامی مشکلات نتایج خوبی گرفته است و در صدر جدول قرار دارد. چه موضوعی باعث می‌شود که تیم از این روند خارج شود؟‌»، گفت: من قبلاً هم گفتم، بعد از آشتی نکونام و خطیر خیلی خوشحال شدم، به هر حال ذهن بازیکنان درگیر می‌شود. ما سال گذشته یکی از تیم‌های خوبی لیگ بودیم و همان مشکلاتی که داشتیم روی کار ما تأثیر گذاشت و خدا را شکر که رابطه مدیریت و سرمربی تیم خوب شد و همه در کنار هم کار می‌کنیم. 

دیدگاه تان را بنویسید