جی پلاس

بازهم شکست اسپانیا مقابل ژاپن در جام جهانی برنامه ریزی شده بود؟

تیم ملی فوتبال اسپانیا دوباره در جام جهانی برابر ژاپن مغلوب شد و به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: تیم ملی فوتبال زنان ژاپن امروز (دوشنبه) در جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا- نیوزلند شگفتی ساز شد و با چهار گل اسپانیا را تحقیر کرد. سامورایی ها در نیمه اول با سه شوت در چارچوب سه گل به ثمر رساندند و در نیمه دوم باز هم گلزنی کردند‌؛ در حالی که اسپانیا در ۹۰ دقیقه صاحب توپ و میانه میدان بود (۷۷ درصد مالکیت توپ). 

 این برد یادآور پیروزی تیم مردان ژاپن در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر اسپانیا بود. اسپانیای انریکه در آن دیدار ۲ بر یک شکست خورد و به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود کرد مانند تیم زنان اسپانیا که پس از باخت امروز در رتبه دوم جای گرفت تا با سوییس روبرو شود. 

در آن دیدار هم اسپانیا مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در نهایت نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند. با وجود شکست، انریکه به خواسته اش رسیده بود و می توانست تیمش را در مسیر آسان به سمت مراحل بالا پیش ببرد. سرمربی اسپانیایی نمی خواست تیمش در مسیر سخت تر با حریفانی همچون برزیل یا آرژانتین روبرو شود. با این حال در همان گام نخست از مراکش شکست خورد و در یک هشتم نهایی حذف شد. 

به نظر می رسد خورخه ویلدا هم مانند انریکه عمل کرده است. برای او حریف مرحله یک هشتم نهایی بیشتر اهمیت داشت تا شکست مقابل ژاپن. البته سرمربی اسپانیایی نمی خواست تیمش تحقیر شود اما ترجیح می داد در دور حذفی با سوییس روبرو شود تا با نروژ که تیم قدرتمندی تری است. ویلدا با این تصمیم منجر به حذف تیم دیگری نشد و صعود ژاپن از پیش مشخص شده بود اما انریکه با شکست مقابل تیم مردان ژاپن موجب حذف آلمان شد. 

سامورایی ها به لطف سرمربیان اسپانیایی پیروزی های تاریخی را برابر لاروخا به دست آوردند. البته برد امروز تیم زنان تنها به کسب سه امتیاز ختم نشد و اسپانیا سنگین ترین شکست خود در تاریخ جام جهانی و یورو را تجربه کرد. اکنون باید دید ویلدا می تواند با موفقیت مرحله یک هشتم نهایی را به پایان برساند یا مانند انریکه شکست خواهد خورد و مجبور به ترک تیم ملی خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید