جی پلاس

صعود سوییس و نروژ به یک هشتم نهایی جام جهانی زنان/ میزبان حذف شد

تیم فوتبال زنان سوییس و نروژ به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ راه یافتند و نیوزلند میزبان از صعود بازماند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بازی های مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ یکشنبه پیگیری شد و تیم های سوییس و نروژ به یک هشتم نهایی راه پیدا کردند. همچنین نیوزلند، یکی از میزبان های این رقابت ها حذف شد. 

دور دوم مرحله گروهی امروز به پایان رسید. در نخستین بازی گروه H مراکش برابر کره جنوبی قرار گرفت و با یک گل حریفش را شکست داد. الجریدی در دقیقه شش دروازه تیم آسیایی را باز کرد تا نخستین پیروزی مراکش در تاریخ جام جهانی رقم بخورد. از دیگر اتفاق های مهم این دیدار حضور بنزینه در ترکیب مراکش بود. او اولین بازیکنی لقب گرفت که در جام جهانی با حجاب بازی می کند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در دیگر بازی این گروه آلمان به مصاف کلمبیا رفت و ۲ بر یک شکست خورد. ژرمن ها مقابل حریف سرسخت خود نتوانستند قدرت خود را نشان بدهند و در نیمه دوم دروازه شان با گل زیبای کایسدو باز شد. در دقیقه ۸۹ داور به نفع آلمان پنالتی گرفت و پوپ نتیجه را مساوی کرد. در لحظات پایانی وقت های اضافه وانگاس با ضربه سر دروازه آلمان را برای دومین بار باز کرد تا کلمبیا پیروزی به یادماندنی را کسب کند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در آغاز دور سوم و پایانی مرحله گروهی نیوزلند برابر سوییس قرار گرفت و بدون گل متوقف شد تا از صعود باز بماند. در دیگر بازی گروه A نروژ مقابل فیلیپین بازی کرد و جشنواره گل به راه انداخت. تیم اروپایی شش بار دروازه حریفش را باز کرد. هاوگ در این دیدار درخشید و هت تریک کرد. هانسن، بارکر و ریتن دیگر گل های نروژ را به ثمر رساندند. نروژ به لطف این پیروزی پرگل با تفاضل گل بهتر نسبت به نیوزلند توانست به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود کند. سوییس صدرنشین نیز به دور بعد راه یافت. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

دیدگاه تان را بنویسید