جی پلاس

صعود ژاپن و اسپانیا به یک هشتم نهایی جام جهانی زنان

تیم فوتبال زنان ژاپن و اسپانیا با کسب دومین پیروزی شان به یک هشتم نهایی حام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا و نیوزلند صعود کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در دور دوم مرحله گروهی ژاپن و اسپانیا پیروز شدند و صعودشان را به یک هشتم نهایی قطعی کردند. در نخستین دیدار چهارشنبه صبح ژاپن به مصاف کاستاریکا رفت و با دو گل پیروز شد. نائوموتو و فوجینو در دقایق ۲۵ و ۲۷ گلزنی کردند. ژاپن با کسب شش امتیاز اولین تیمی لقب گرفت که به مرحله حذفی صعود می کند.

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در دومین دیدار گروه C اسپانیا برابر زامبیا قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر صفر حریفش را شکست داد. آبیرا در دقیقه ۹ برای اسپانیا گلزنی کند‌. دقایقی بعد ارموسو نتیجه را ۲ بر صفر کرد. برتری تیم اروپایی در نیمه دوم هم ادامه داشت و ردوندو گل سوم را به ثمر رساند. تنها یک دقیقه بعد ارموسو توانست دبل کند و در ادامه ردوندو دومین گلش را به ثمر رساند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

اسپانیا مانند ژاپن شش امتیازی شد و صعودش را به دور بعد قطعی کرد. زامبیا برای دومین بازی پیاپی پنج گل دریافت کرد و تاکنون بدترین عملکرد دفاعی را در میان دیگر تیم های جام داشته است. 

آخرین بازی امروز را ایرلند و کانادا در گروه B برگزار کردند. گل نخست بازی را کتی مککابی به زیبایی از روی نقطه پنالتی در دقیقه چهار به ثمر رساند. در لحظات پایانی نیمه اول کانلی به اشتباه دروازه شان را باز کرد و بازی مساوی شد. در نیمه دوم کانادا توسط آدریانا لئون به گل دست یافت و نتیجه ۲ بر صفر شد. کانادا با چهار امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

دیدگاه تان را بنویسید