در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

بهنام محمودی: به المپیک صعود نکنیم تقاص سنگینی خواهیم داد/ بعید است مصوبه FIVB واقعیت داشته باشد

ملی پوش سابق والیبال ایران گفت: اگر والیبال ایران به المپیک صعود نکند تقاص سنگینی مثل دور شدن اسپانسرها و نارضایتی هواداران را در پی خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

بهنام محمودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شکست تیم ملی ایران مقابل فرانسه در اولین بازی هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: نه فرانسه خوب بازی کرد نه تیم ملی ایران؛ دلایل و عوامل مختلفی موجب این اتفاق شد و ما دوست داشتیم برنده بازی باشیم اما کارشکنی آمریکا هم تاثیر گذار بود. در هر حال ما به صورت کیفی خوب بازی نمی‌کنیم و روزی که فرانسه خوب نبود ما هم نمایش خوبی نداشتیم.

او در خصوص برخی نظرات کارشناسی مبنی بر اینکه بهروز عطایی امسال فرصت کافی برای کسب نتیجه داشته افزود: بهروز عطایی شاید سال گذشته زمان کمی داشت اما باتوجه به اینکه مربی داخلی است نسبت به بازیکنان شناخت دارد اما امسال سال دوم مربیگری او است. مربی ایرانی یک سری محاسن و یک سری معایب دارد اما با تمام این تفاسیر سرمربی تیم ملی باید حمایت و تامین شود تا در باشگاه‌ها مربیگری نکند. عطایی فردی بود که می‌توانست سرمربی تیم ملی باشد که شد بنابراین امیدوارم بتواند والیبال ایران را بهتر از این هدایت کند واگر کمبودی وجود دارد برطرف شود. باید بیشتر از این‌ها به مربی مشاوره داده شود تا نقطه ضعف‌ها کمتر و نقاط قوت بیشتر شود.

محمودی همچنین در مورد صادر نشدن روادید برخی از اعضای تیم ملی گفت: ما یا نباید به خاطر مسائل سیاسی و کلان کشور به آناهایم می‌رفتیم یا الان هم که قبول کردیم و به آمریکا رفتیم نباید همه چیز را گردن صادر نشدن ویزا بیندازیم. مشخص است تیم ما خوب بازی نمی‌کند. به اعتقاد من بعید است مصوبه‌ای که آقای داورزنی گفته براساس آن فدراسیون جهانی اختیار داده که ما تصمیم بگیریم امتیازات محاسبه شود وجود داشته باشد. اگر فدراسیون جهانی همچنین مصوبه‌ای داده باید در سایت فدراسیون فدراسیون وخبرگزاری‌ها منتشر می‌شد تا ما بدانیم چه مصوبه‌ای است. قطعا فدراسیون جهانی اعلام حمایت از والیبال ایران کرده که جزو وظایفش هم است اما این نیست که اختیار به ما بدهند اگر ما خواستیم امتیازاتمان را محسوب کنند اگر هم نخواستیم محسوب نکنند.

ملی پوش سابق والیبال ایران  در پایان صحبت‌های خود با اشاره به سخت شدن کسب سهمیه المپیک گفت:  نزدیک به 16-17 سال است که داورزنی وارد والیبال شده است؛ برای او و والیبال خوب نیست که بعد از این همه سال به المپیک صعود نکنیم و در بازی‌های آسیایی هم مقام دوم یا سوم را کسب کنیم. قبلا گفته بودیم که باید پشتوانه سازی شود اما برخی رسانه‌ها فقط از مسائل مثبت می‌نوشتند که البته ما هم حمایت می‌کردیم اما اکنون دلمان برای والیبال بیشتر می‌سوزد و می‌خواهیم کمک کنیم اما با نگفتن واقعیت‌ها چیزی درست نمی‌شود چون نتیجه پنهان کاری‌ها همین می‌شود که دیدیم بنابراین باید کمک کنیم این رشته به شرایط بهتر برگردد. ما باید یک برنامه اساسی و یک بازنگری در مورد سیاست‌های والیبال  داشته باشیم و افرادی به این رشته اضافه شوند که ایده و طرح داشته باشند. اگر به المپیک صعود نکنیم و یا در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی به دست نیاوریم تقاص سنگینی از جمله دور شدن اسپانسرها، نارضایتی مردم را خواهیم داشت چون این علاقه یک شبه نبوده و طی سال‌ها زمان ایجاد شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید