جی پلاس

لیگ ملت های 2023| شکستی دیگر برای والیبال ایران این بار بی بهروز!

تیم ملی والیبال ایران هفته سوم لیگ ملت های 2023 را با شکست مقابل فرانسه آغاز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه خود در هفته سوم و نهمین دیدارش در لیگ ملت های 2023 در آناهایم به مصاف فرانسه رفت و سه بر صفر باخت. این هفتمین باخت ایران در 9 مسابقه گذشته بود.

امین اسماعیل نژاد، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی بازیکنان و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی این هفته از رقابت ها را به دلیل عدم صدور ویزا توسط آمریکا از دست دادند.

تیم ملی صبح جمعه به مصاف بلغارستان می رود.

ایران: امیرحسین اسنفدیار، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور، جواد کریمی، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور

فرانسه: بنجامین تونیوتی، استفان بویر ،ترور کلونو، تیموتی کارل ، نیکولاس لگوف، بارتلمی چیننیزه ،ژنیا گربنیکوف

ست اول؛ 25-18 فرانسه

بازی متعادل و پایاپای شروع شد. بیرون رفتن توپ حاجی پور بدون برخورد به دست مدافعان حریف، امتیاز پنجم را به فرانسه داد تا این تیم دو امتیاز پیش بیفتد. نکته جالب توجه اینکه در این صحنه طلوع کیان درخواست بازبینی کرد و مشخص شد توپ با فاصله خیلی زیاد از دستان فرانسوی ها رد شده است! تک دفاع بازیکن فرانسه مقابل حاجی پور امتیاز 9 را به فرانسه داد تا طلوع کیان درخواست وقت استراحت کند. در حالی که ایران می توانست روی چند توپ برگشتی بازی را در امتیاز 15 به تساوی بکشاند اما این فرانسه بود که از موقعیت استفاده کرد و 16-14 پیش افتاد. دفاع لگوف و بویر مقابل بردیا سعادت فاصله امتیازات را به 3 رساند و وقتی بازی 19-16 شد طلوع کیان دوباره تایم اوت گرفت. در ادامه بازهم ایران در امتیازات پایانی ضعیف ظاهر شد و فرانسه توانست اختلاف امتیاز را بیشتر کند و 25 بر 18 پیروز شود!

ست دوم؛ 25-22 فرانسه

دفاع خوب لگوف مقابل کار سرعتی ایران و محمد موسوی فرانسه را در ست دوم 4 بر 3 پیش انداخت. در ادامه هم پاس نه چندان هوشمندانه حضرت پور به شریفی با دفاع خوب فرانسوی ها مواجه شد. در یک رالی جذاب بازهم شریفی بود که با بی دقتی فرصت را برای امتیازگیری ایران از دست داد. دفاع خوب محمد موسوی مقابل کلونو ایران را 12 بر 10 پیش انداخت. سرویس خوب بویر در زمین ایران با دریافت خوبی همراه نشد و در ادامه بازهم بازیکنان از توپ های برگشتی استفاده نکردند و بازی در امتیاز 14 به تساوی رسید.  کارل ستاره فرانسه در این مسابقه دو امتیاز پشت سرهم از خط سرویس گرفت و بازی 17-15 شد و طلوع کیان چاره ای جز گرفتن وقت استراحت نداشت. در ادامه اسفندیار کارل را دفاع کرد و بازی 17-17 شد.  در ادامه درخواست ویدیو چک طلوع کیان بازهم فایده ای نداشت و ایران باردیگر فرصت بازبینی خود را به سادگی از دست داد. در امتیاز 20-20 بازهم فرانسه توانست با سرویس های کلونو از ایران پیشی بگیرد و سه امتیاز پیاپی بگیرد. این ست هم برنده ای جز فرانسه نداشت و شاگردان جیانی 25-22 پیروز شدند.

ست سوم؛ 25-19 فرانسه

در دست سوم سعادت به جای حاجی پور و موذن به جای حضرت پور بازی را شروع کردند. اولین امتیاز ست سوم را اسفندیار از خط سرویس گرفت. تیزبینی جیانی و درخواست ویدیوچک برای بررسی برخورد دست موسوی به تور و تایید آن توسط داور امتیاز سوم را به فرانسه داد. در ادامه این ست فرانسه 2 امتیاز پیاپی گرفت و 7 بر 6 جلو افتاد. بازهم کارل توانست برای تیمش مثمر ثمر باشد و این بار از خط سرویس امتیاز شانزدهم را به دست آورد تا قهرمان المپیک 3 امتیاز پیش بیفتد. برای سومین بار در این مسابقه و چندمین بار در طول برگزاری رقابت ها ایران در امتیازهای پایانی امتیازات را یکی پس از دیگری تقدیم حریف کرد و حرفی برای گرفتن نداشت. ست سوم با نتیجه 25- 19 به سود شاگردان جیانی به پایان رسید تا این تیم 3 بر صفر پیروز  شودو 3 امتیاز را به دست آورد.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد
ایران

3

0

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد
ایران

0

3

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد
ایران

0

3

آمریکا جمعه ۲ تیر
ایران

2

3

هلند شنبه ۳ تیر
ایران

0

3

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر
ایران

 

 

کوبا یکشنبه ۱۸ تیر

*

دیدگاه تان را بنویسید