رمزگشایی از یک اقدام غیرحرفه ای

عطش کلیک گرفتن به چه قیمت؟

یک سایت ورزشی در اقدامی غیرحرفه ای و زرد با انتشار تیتری گول زننده جامعه والیبال را به تشنج کشانده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی والیبال در روزهایی که در غیاب برخی بازیکنان که شاید مهم ترین آنها میلاد عبادی پور باشد، خوب نتیجه نمی گیرد درگیر حاشیه ای بیخودی شده که از شیطنت و اقدام غیرحرفه ای یکی از رسانه ها نشات می گیرد.

در یکی از رسانه های پرمخاطب ورزشی، مصاحبه ای از میلاد عبادی پور با تیتر: «متاسفم، عطایی تاوان این کارش را می دهد»، منتشر شده است. تیتری که کاملا زرد و بی مورد است و به ذهن مخاطب القا می کند که عبادی پور با عطایی مشکل حادی دارد و با این جمله قصد تسویه حساب و خط و نشان کشیدن داشته است!

اما واقعیت ماجرا کاملا برعکس و 180 درجه متفاوت از این تیتر تحریک آمیز است. در متن مصاحبه، عبادی پور به ارتباط بسیار خوبش با عطایی اشاره می کند و از این که این مربی شرایط خانوادگی و به دنیا آمدن فرزندش را درک کرده و به او اجازه دوری از تیم ملی را داده قدردان اوست.

پس ماجرای این تیتر جنجالی چیست؟ عبادی پور در بخشی از مصاحبه اش نتایج تیم ملی را ناشی از جوانگرایی رخ داده در تیم ارزیابی می کند و معتقد است سرمربی تیم تاوان این تصمیم شجاعانه اش را می دهد. ناراحتی عبادی پور از نتایج تیم ملی که مردم را نیز ناراحت کرده در قالب کلمه "متاسفم" در ابتدای تیتر قرار داده شده تا مخاطب کاملا گول خورده و بدترین برداشت ممکن را از تیتر داشته باشد.

تیتر زرد و یا تیتر گول زننده از تکنیک های قدیمی و منسوخ شده رسانه ها برای جلب توجه مخاطب و اصطلاحا کلیک گرفتن از مخاطب است. اما جای تاسف است که این اقدام توسط رسانه ای انجام شده که به نظر نمی رسد مشکل مخاطب و یا کلیک داشته باشد. البته که این گونه اقدامات شاید تاثیر کوتاه مدت داشته و مخاطب را جذب کند، اما در درازمدت مخاطب متوجه فریبکاری شده و اعتمادش به رسانه را از دست می دهد. اینجاست که باید پرسید کلیک گرفتن به چه قیمت؟

دیدگاه تان را بنویسید