وزنه‌برداری قهرمانی آسیا| شریفی و یوسفی نقره‌ای شدند/ شکستن رکورد جوانان جهان توسط یک ایرانی

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با کسب مدال نقره توسط یکی از ملی‌پوشان دسته فوق سنگین پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی، صبح شنبه با برگزاری رقابت دسته 109+ کیلوگرم پیگیری شد و 11 وزنه‌بردار روی تخته رفتند که در میان آنها علیرضا یوسفی و آیت شریفی حضور داشتند.

علیرضا یوسفی تلاش خود در حرکت یک‌ضرب را با مهار وزنه 176 کیلوگرمی آغاز کرد و سپس موفق به بالا بردن وزنه 184 کیلوگرمی شد. او در آخرین تلاش خود پشت وزنه 190 کیلوگرمی ایستاد و آن را بالای سر برد و با همین رکورد به مقام پنجم رسید.

همچنین آیت شریفی در آغاز تلاش خود در یک‌ضرب وزنه 186 کیلوگرمی را مهار کرد و در بار دوم وزنه 192 کیلوگرمی را بالای سر برد. او در تلاش سوم موفق به مهار وزنه 197 کیلوگرمی شد و به مدال نقره یک‌ضرب دست یافت.

در پایان حرکت یک‌ضرب «گور میناسیان» از بحرین طلا گرفت و «رستم جانگابائف» از ازبکستان در رده سوم ایستاد.

در حرکت دوضرب، شریفی موفق به مهار وزنه‌های 230 و 239 کیلوگرمی شد، اما در تلاش سوم نتوانست وزنه 245 کیلوگرمی را بالای سر نگه دارد و با همان رکورد 239 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت. شریفی در مجموع نیز با 436 کیلوگرم در مکان چهارم ایستاد.

همچنین علیرضا یوسفی در نخستین تلاش خود در دوضرب وزنه 236 کیلوگرمی را بالای سر برد. او در تلاش دوم موفق به مهار وزنه 246 کیلوگرمی شد و رکورد جوانان جهان را هفت کیلوگرم ارتقا داد. یوسفی برای سومین بار در دوضرب به روی تخته رفت و البته این بار در مهار وزنه 249 کیلوگرمی ناکام ماند و با همان رکورد 246 کیلوگرم صاحب مدال نقره دوضرب شد.

یوسفی در مجموع نیز با 436 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید