بدهی روی بدهی/ استقلال 200 میلیارد دیگر قرض کرد

باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات بازیکنانش مجبور به اخذ وام 200 میلیاردی شد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در شرایطی که فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شده که اطلاعات نادرستی درباره حساب اوضاع مالی باشگاه به او داده شده و در حال حاضر به اصطلاح کفگیر به ته دیگ خورده، حالا یک بدهی به دیون قبلی باشگاه اضافه شد. مشخص نیست فتح الله زاده بعد از این که به ادعای خودش فهمید که درباره وضعیت مالی باشگاه به او دروغ گفته شده، استعفا نداد و در پستش ماند.

باشگاه استقلال که هنوز مطالبات این فصل بازیکنانش را نپرداخته برای تسویه بخشی از قرارداد بازیکنان 200 میلیارد وام گرفته است! وامی که طبیعتا باید با سودش بازگشت داده شود. به این ترتیب این مبلغ نیز به بدهی های قبلی استقلال اضافه می شود. استقلال بدهی هایی بابت چند پرونده مربوط به بازیکنان و مربیان خارجی نظیر استراماچونی هم دارد.

روند بیمار فوتبال در ایران باعث انباشتگی بدهی می شود بدون این که عملا عایدی نصیب جامعه کند. پرداخت های چند ده میلیاردی در شرایطی که باشگاه منبع درآمد زایی ندارند و فقط هزینه روی دست دولت می تراشند با هیچ ساختار اقتصادی، ورزشی و فرهنگی جور در نمی آید.

اوضاع پرسپولیس هم بهتر نیست. دو باشگاه پول بورس که قرار بود صرف زیرساخت ها کنند را برای پرداخت بدهی ها خرج کرده اند، سهام دو باشگاه زیان ده شده است چرا که باشگاه ارزش افزوده ای عملا ندارد. بلیت فروشی به دلیل ممنوعیت حضور تماشاگران انجام نمی شود. قانون کپی رایت وجود ندارد. برندهای استقلال و پرسپولیس محصول قابل توجهی برای فروش ندارند. نتیجه این که هر سال چند صد میلیارد هزینه می کنند و پایان سال سر نقطه اول هستند بدون این که قادر به درآمدزایی باشند.

فوتبال با این روند روز به روز شیره جان ورزش ایران را بیشتر می مکد و هیچ خروجی جز تحویل بازیکنان متوقع و تازه به دوران رسیده که این روزها حتی از سوی مردم هم طرد می شوند ندارد. باشگاه داری در ایران هیچ شباهتی به نوع حرفه ای آن که باعث سودآوری اقتصادی می شود، ندارند. در سوی مقابل نتیجه هم حاصل نمی شود. نه در عرصه باشگاهی و نه در عرصه ملی حتی در سطح قاره هم هیچ موفقیتی به دست نیامده چه برسد به رویدادهای بین المللی و جهانی.

دیدگاه تان را بنویسید