جام جهانی کشتی آزادl چرا جا به جایی کامران قاسمپور اشتباه بود؟

تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی به نایب قهرمانی جام جهانی آمریکا رسید که در فینال، کامران قاسم پور در یک وزن بالاتر به میدان رفت و مقابل اسنایدر شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی کشتی آزاد در فینال جام جهانی آمریکا، با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل میزبان شکست خورد و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند.

این‌ اتفاق در حالی افتاد که ترکیب تیم ملی در فینال باعث انتقادات مختلفی شد؛ کادرفنی در این مسابقه تصمیم گرفت از کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم استفاده کند که او در مصافی یک‌طرفه با کایل اسنایدر، پنج بر صفر باخت و نتوانست کاری از پیش ببرد.

از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر حضور قاسم‌پور در وزن بالاتر شنیده می‌شد که کادرفنی آن را تکذیب کرد اما در فینال جام جهانی قاسم‌پور در وزن بالاتر به میدان رفت که شکست خورد.

در واقع شاید این بزرگ‌ترین اشتباه کادرفنی در این جام بود که با استفاده از کامران در وزن بالاتر، هم کشتی در ۹۲ کیلوگرم را باخت هم در ۹۷ کیلوگرم؛ با توجه به وزن قاسم‌پور و اختلاف او با اسنایدر، بهتر بود او در وزن خودش به روی تشک برود تا شانس بردش هم بیشتر می‌بود.

از طرفی اگر قرار است قاسم‌پور برای حضور در المپیک کارش را در وزن ۹۷ کیلوگرم ادامه دهد، بهتر است کارش را در مسابقاتی سبک‌تر در این وزن پیگیری کند تا بتواند به مرور زمان در این وزن جا بیفتد و برای المپیک به شرایطی ایده آل برسد اما عجله کادر فنی برای استفاده از دارنده دو طلای جهان در وزن بالاتر، کار دست ایران داد و باعث شد قهرمانی دور از دست ایرانی‌ها به آمریکا برسد.

دیدگاه تان را بنویسید