جی پلاس

وقتی در کشتی ایران بعضی‌ها سوگلی مربیان می شوند!

با وجود تنوع و تعداد زیاد مسابقات کشتی، مربیان تیم های ملی تنها از افرادی خاص در ترکیب تیم ها استفاده می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات کشتی امیدهای جهان در حالی در اسپانیا برگزار می شود که تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با نفراتی آشنا و «همان همیشگی ها» راهی این مسابقات شدند.

کشتی در ماه های اخیر با مسابقات مختلفی از جمله رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات دانشجویان جهان، رقابت های امیدهای جهان و مسابقات بزرگسالان جهان مواجه بوده اما در همه این رقابت ها تنها نفراتی محدود عازم شده اند. در واقع اگر از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهانی 2022 فاکتور بگیریم، در مسابقات جوانان آسیا و جهان، و رقابت های امیدهای جهان نام نفراتی تکراری دیده می شود که این افراد در این مسابقات پای ثابت ترکیب ایران بوده اند.

نفراتی همچون امیرحسین و محمدصادق فیروزپور، مهدی هاشمی، احمد جوان و امیررضا معصومی کشتی گیرانی هستند که در مسابقات مختلف به میدان رفته اند و در بعضی موارد کادر فنی به چرخه انتخابی تیم های ملی اشاره کرده که بر اساس آن نفرات توانسته اند ملی پوش شوند. این در حالی است که در رقابت هایی همچون مسابقات دانشجویان جهان، بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات جوانان جهان می شد مسئولان فدراسیون کشتی از نفرات دیگری استفاده کنند تا از فرصت وجود میدان های مختلف بهره کافی را ببرند. از سوی دیگر در تیم ملی کشتی فرنگی هم همین شرایط حاکم است تا جایی که در ترکیب تیم ملی امید، نفراتی از تیم بزرگسالان دیده می شدند که این اعزام آن ها پس از مسابقات بزرگسالان، در حالی که آن ها باید روزهای ریکاوری خود را پشت سر بگذارند، هم می تواند به آن ها آسیب برساند و هم به پشتوانه ها؛ با این اوصاف فدراسیون کشتی با وجود داشتن ستاره های متعدد از نعمت مسابقات مختلف بهره کافی را نبرد و با اینکه می توانست افراد بیشتری به مسابقات اعزام کند تا نفرات بیشتری تجربه کسب کنند، به اعزام نفراتی تکراری بسنده کرد تا همه نماینده های ایران در یک دایره محدود خلاصه شوند و خبری از اعزام افراد جدید نباشد. موضوعی که می تواند در دراز مدت به یک آفت تبدیل شده به پشتوانه های کشتی ایران ضربه ای کاری بزند.

دیدگاه تان را بنویسید