کشتی فرنگی امیدهای جهان| ایران با3 طلا و 3 برنز قهرمان شد

مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، امشب در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و ایران با 3 طلا و 3 برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در پایان رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران با هدایت حسن رنگرز با کسب ۳ مدال طلا توسط پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳ و سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم و ۳ برنز امیر عبدی در ۷۲، علی عابدی درزی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، بر سکوی نخست رقابت های جهانی ۲۰۲۲ در اسپانیا ایستاد.

سومین طلای ایران توسط سهرابی

در وزن ۶۷ کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی جولیان حورتا از کلمبیا را مغلوب کرد.او در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ویلیوس ساویکاس از لیتوانی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ و ضربه فنی، امانت سامات اولو از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.سهرابی در این مرحله مقابل دیگو چخیکوادزه از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۷ بر ۷ مقابل گاگیگ سنجویان از فرانسه به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

مدال برنز بر گردن امیر عبدی

 در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر سانات خاچاتریان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 مغلوب گوربان گوربانوف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

عبدی در این گروه با نتیجه 8 بر صفر یانیس نیفری از فرانسه را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل عرفان میرزویف از اوکراین قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک ایت کشتی گیر را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

عابدی صاحب مدال برنز شد

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم علی عابدی درزی در دیدار رده بندی مقابل گئورگی کاتساناشویلی از گرجستان به میدان رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

عابدی درزی پیش از این در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ اینوت گوسا از رومانی را مغلوب کرد اما در دور دوم مقابل مارکوس راگینگر از اتریش با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. عابدی درزی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۳ در مصاف با مصطفی اولگون از ترکیه به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت.

دیدگاه تان را بنویسید