اعتصاب در تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا

بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در واکنش به برآورده نشدن انتظاراتشان اعتصاب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شب گذشته 15 بازیکن تیم فوتبال زنان اسپانیا با ارسال یک ایمیل به فدراسیون فوتبال این کشور، از بازی برای تیم ملی انصراف دادند. آنها چندی پیش از لوئیس روبیالس، رئیس فداراسیون فوتبال، درخواست کرده بودند که خورخه ویلدا، سرمربی تیم ملی زنان اسپانیا، را برکنار کند اما روبیالس با این درخواست مخالفت کرد.

آنها قبل از دو بازی پایانی دور مقدماتی جام جهانی 2023 تهدید کرده بودند که به میدان نخواهند رفت ولی در نهایت از تصمیم خود منصرف شدند، با این حال شب گذشته به شکل قطعی اعلام کردند که پس از مخالفت با درخواست‌شان، دیگر برای تیم ملی بازی نخواهند کرد.

طبق گزارش منابع اسپانیایی، این 15 بازیکن معتقدند که ویلدا در تیم بین بازیکنان تبعیض قائل می شود و باعث دودستگی شده است. در میان این بازیکنان، الکسیا پوتیاس، برنده توپ طلای فوتبال زنان و نیز ملی پوشان باشگاه رئال مادرید دیده نمی شوند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در واکنش به این قضیه اعلام کرد که عقب‌نشینی نخواهد کرد و سرمربی تیم به کارش ادامه خواهد داد. همچنین سخنگوی فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز گفت که این 15 بازیکن در آینده از بازی برای تیم ملی محروم نخواهند شد و اینکه دلیل انصراف‌شان، بر خلاف شایعات، کاملا ورزشی بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید