آیا کی روش عوض شده است؟

کارلوس کی روش از امروز به طور رسمی کار خود را در تیم ملی شروع کرد اما نکته بارز در بازگشت دوباره کی‌روش، آرامش سرمربی پرتغالی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وقتی کی روش در بهمن 1397 از ایران رفت، همه خسته بودند و خود او هم به زمین و زمان انتقاد داشت. در طول هشت سال منتهی به بعد از جام ملت های 2019 نیز، کی روش به طور مداوم از وضعیتی که تیم او را دچار مشکل کرده بود، گلایه داشت. 

دعوای فرسایشی با برانکو و برخی مربیان ایرانی و مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، او را تبدیل به مردی کم حوصله و تندخو کرده بود.

وقتی یک هفته قبل از مهدی تاج پرسیدند که چطور می تواند کارلوس کی روش را کنترل کند و آیا تضمینی بر تکرار نشدن درگیری های گذشته او با مربیان ایرانی وجود دارد یا خیر، تاج به شکل نامطمئنی گفت که این همکاری دو ماه و نیم است و همه می توانند با هم کنار بیایند. 

اما کی روشی که این روزها در تهران دیده می شود، آن مرد عصبی، کم حوصله و پرخاشگر نیست. سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه های اخیر خود در ایران بارها با گشاده رویی با اهالی رسانه رو به رو شده و این بار خبری از فرار او از رسانه ها نیست. 

او در دیدار با مهدی تاج و مدیران فدراسیون فوتبال نیز تاکید کرد که اتفاقات گذشته را فراموش کرده و از هیچ کس کینه ای به دل ندارد و قرار نیست با رسانه ها بجنگد و باید طوری عمل کنند که همه از تیم او دفاع کنند. 

کی روش در تمرین اخیر تیم ملی نیز کاملا آرام بود و خبری از داد و فریادهای او بر سر بازیکنان نبود. البته می توان این مساله را ناشی از شناخت اندک او از بازیکنان دانست و احتمالا در ادامه او با جدیت بیشتری بازیکنان را زیر نظر خواهد داشت. 

او حتی به لباس تیم ملی هم کاری نداشت و برخلاف گذشته که بر سر پوشاک تیم ملی ایران دعوا و جنجال کرده بود، این بار بدون مشکل لباس های ایرانی را به تن کرد. 

حتی برخلاف آنچه گفته می شود که ممکن است با برخی بازیکنان تسویه حساب کند، او از این کار خودداری خواهد کرد و روی بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده هم نظر مثبتی دارد که بارها علیه کی روش صحبت کرده بود. 

حال مشخص نیست که کی روش عوض شده و تبدیل به مردی آرام شده است یا چون به تازگی به ایران آمده و هنوز با مشکلی مواجه نشده، آرامش خود را حفظ کرده است؟

دیدگاه تان را بنویسید