در پایان اپن آمریکا

خداحافظی سرنا ویلیامز از دنیای تنیس

قهرمان ۲۳ گرند اسلم اعلام کرد به زودی بازنشسته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: به نظر می رسد پایان دوران ورزشی سرنا ویلیامز یک واقعیت است. تنیسور ۴۰ ساله در یک مصاحبه اعلام کرد پس از اپن آمریکا از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد. 

قهرمان ۲۳ گرند اسلم گفت: "هرگز کلمه بازنشستگی را دوست نداشتم. آن را یک انتقال می دانم. شاید بهترین کلمه برای توصیفش این باشد که در حال پیشرفت هستم. من اینجا آمده ام تا بگویم قرار است از دنیای تنیس دور شوم تا به سمت چیزهایی بروم که برایم مهم هستند." 

به نوشته آس، ویلیامز در یک ماه آینده ۴۱ ساله می شود.  اپن آمریکا پیش رو که بیست و نهم آگوست (۷ شهریور) آغاز می شود آخرین رقابتی است که این تنیسور حضور خواهد داشت. ویلیامز تاکنون شش بار قهرمان این بازی ها شده است. سرنا اکنون در مسترز تورنتو بازی می کند و با غلبه بر نوریا پاریزاس در دور نخست پس از ۴۰۰ روز به پیروزی دست یافت. 

ویلیامز پس از ویلمبدون سال گذشته به خاطر مشکلات جسمانی نتوانست رقابت کند اما هرگز اعلام بازنشستگی نکرد. یک سال بعد اعلام کرد به میادین باز خواهد گشت تا در ویمبلدون ۲۰۲۲ شرکت کند. با این حال در همان دور نخست حذف شد. اکنون تنیسور آمریکایی می خواهد در کشورش با ورزش محبوب خود برای همیشه خداحافظی کند. 

سرنا در سال ۲۰۱۷ تنها فرزندش، الیمپیا را به دنیا آورد. او در نامه خداحافظی اش دلیل اصلی این تصمیم را خانواده اش اعلام کرد. ویلیامز گفت: "می خواهم یک خواهر بزرگتر باشم. هرگز نخواستم بین تنیس و خانواده ام یکی را انتخاب کنم. به نظرم عادلانه نیست. اگر یک مرد بودم این را نمی نوشتم چون به بازی کردن و پیروزی هایم ادامه می دادم  در حالی که همسرم مشغول پرورش خانواده ام بود. شاید اگر این فرصت را داشتم مانند تام بریدی می شدم. امیدوارم حرف هایم را بد متوجه نشده باشید: من زن بودن را دوست دارم و هر از لحظه از دورانی که الیمپیا را باردار بودم دوست داشتم. تقریبا یک کار ناممکن کردم: خیلی از مردم نمی دانستند زمانی که قهرمان اپن استرالیا ۲۰۱۷ شدم دو ماهه باردار بودم. با این حال در این ماه ۴۱ ساله می شوم و اتفاقی باید بیفتد."

دیدگاه تان را بنویسید