معمای "خاقانی" در اردوی استقلال

سبحان خاقانی چند روز بعد از تمدید قرارداد چهارساله و افزایش دستمزد و شروع تمرینات استقلال با بدترین نوع مصدومیتی که می توانست برای یک فوتبالیست رخ دهد، مواجه شده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال یک هفته قبل قرارداد چهار ساله ای را با سبحان خاقانی، وینگر جوان خود امضا کرد اما کمتر از یک هفته بعد از این قرارداد، رباط صلیبی این بازیکن پاره شد و او حداقل شش ماه از میادین دور خواهد بود و برای رسیدن به شرایط ایده آل زمان زیادی در پیش دارد. 

بازیکن جوان و آینده دار استقلال در حالی دچار این مشکل شده که آبی ها به تازگی تمرینات پیش فصل خود را شروع کرده اند و حتی تمرینات این تیم وارد فاز مسابقه نشده بود که به یک باره خبر پارگی رباط صلیبی خاقانی منتشر شده است. 

خلاء تست های پزشکی در ایران

از زمان انتشار این خبر، ابهام های زیادی به وجود آمده است. نخست اینکه آبی ها برخلاف تمام تیم های بزرگ دنیای فوتبال که قبل از شروع تمرینات پیش فصل راهی کلینیک های پزشکی می شوند و تست می دهند، این کار را نکردند. البته این مشکل مربوط به استقلال نیست و در تمام تیم های فوتبال ایران مشاهده می شود. 

در نتیجه برخی بر این باورند که اگر استقلال اقدام به انجام تست های پزشکی می کرد، شاید زودتر این متوجه وجود نقایصی در بخش رباط صلیبی سبحان خاقانی می شد و این بازیکن به سرعت با این مشکل مواجه نمی شد. 

استقلال هوادار سبحان خاقانی

انتقادها به سرمربی پرتغالی

از سوی دیگر لبه تیز انتقادها متوجه ریکاردو ساپینتو، مربی پرتغالی استقلال است. هنوز کسی نمی داند خاقانی در کدام بخش از تمرینات بدنسازی این مربی پرتغالی دچار مشکل شده است. منتقدان اعتقاد دارند که ساپینتو شاید تمریناتی را بیش از توان بازیکنان ایرانی در نظر گرفته و آن ها دچار مشکل شده اند. 

خاقانی در تمرین استقلال مصدوم شده؟

با توجه به غایب بودن اهالی رسانه در تمرینات استقلال، مشخص نیست که این مصدومیت در کدام بخش از تمرین این تیم رخ داده است. البته باشگاه استقلال ذکر نکرده که این مصدومیت در تمرینات استقلال به وقوع پیوسته یا در مکان دیگری؟

تمدید قرارداد و افزایش دستمزد قبل از مصدومیت

نکته سوم تمدید قرارداد چهار ساله سبحان خاقانی است. برخی بر این باورند که شاید این بازیکن قبل از شروع تمرینات مشکل داشته و بعد از تمدید قرارداد و افزایش مبلغ دستمزد خود، به این مسئله اذعان کرده است. 

در واقع مصدومیت رباط صلیبی در سال های گذشته منجر به پایان فوتبال خیلی از بازیکنان شده و یک نقطه ضعف در کارنامه هر کسی حساب می شود. اگر استقلالی ها می دانستند که این بازیکن دچار چنین مصدومیتی خواهد شد، شاید قرارداد دو ساله خاقانی را به چهار سال افزایش نمی دادند!

سوالات بسیاری درباره مصدومیت عجیب خاقانی وجود دارد که هنوز کسی پاسخی به این سوالات نداده است!

دیدگاه تان را بنویسید