جی پلاس،

حواشی بازی ایران و کره جنوبی| باخت به چشم بادامی ها بعد از 11 سال و مشت های گره کرده بنتو بعد از رکوردشکنی+ عکس و ویدیو

تیم ملی فوتبال ایران در نهمین مسابقه خود در انتخابی جام جهانی به مصاف کره جنوبی رفت و با دو گل مقابل این تیم شکست خورد

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و هفته نهم از ساعت 15:30 به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه دو بر صفر مقابل این تیم شکست خورد.

حواشی کامل این مسابقه را در ادامه می خوانید:

*کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این شکست مقابل کره جنوبی نوشت: میزبان تیم ملی ایران را شکست داد تا پس از سال 2011 برای اولین بار مقابل ایران به برتری دست یابد. آنها با این برد به صدر جدول رسیدند.

* تیم ملی کره جنوبی با هدایت بنتو توانست 20 بازی بدون شکست در خاک خود را به ثبت برساند و نشان دهد در زمین خانگی خود چقدر می‌تواند قدرتمند ظاهر شود.

*از طرف دیگر مربی پرتغالی به بیشترین برد در جمع تیم ملی کره جنوبی رسید. بنتو که از سال 2018 مربی کره‌ای را برعهده گرفته، توانست با 28 برد ،‌ بیشترین پیروزی در جمع مربیان تاریخ تیم ملی کره جنوبی را به ثبت رساند. پیش از این اولی اشتلیکه سرمربی آلمانی با 27 پیروزی رکورددار بود.

*بازیکن کره جنوبی به محض ورود به میدان در دقیقه 63 به دلیل برخورد با بازیکن ایران از ناحیه بینی دچار مصدومیت و خونریزی شد.

* بنتو سرمربی پرتغالی تیم کره بعد از زدن گل دوم به شدت شادی کرد و به سمت تماشاگران کره‌ای مشت‌هایش را گره کرد.

* تا دقیقه 75 ما فقط 4 شوت به سمت دروازه کره زده بودیم و کره‌ای ها 9 شوت زده بودند.

* کره‌ای ها بعد از سوت پایان بازی حسابی شادمانی کردند و سون کاپیتان تیم کره تک تک بازیکنان را در آغوش گرفت و این تیم حلقه اتحاد تشکیل دادند.

* احمد نورالهی  و سردار آزمون بعد از بازی با برخی بازیکنان تیم کره دست داد.

* بیرانوند دروازه‌بان ذخیره تیم ملی هم بعد از سوت پایان بازی به یکی دو بازیکن ثابت تیم ملی دست داد.

تماشاگران کره بعد از پایان بازی هم ورزشگاه را ترک نکردند و مشغول تشویق تیم ملی کشورشان شدند. بازیکنان کره هم در وسط زمین جمع شدند.

*شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با کره جنوبی مصدوم شد و بعد از چندین مرتبه تلاش برای حضور در میدان، بالاخره در دقیقه ۴۲ از زمین بیرون رفت و اسکوچیچ را به تعویض اجباری واداشت. شجاع خلیل‌زاده قبل از این بازی و در آخرین دیدار مسابقات باشگاهی قطر هم مصدوم شده بود اما با بهبود مصدومیت خود، توانست تیم ملی را در سفر به کره جنوبی همراه کند اما مصدومیت کهنه، گریبان او را گرفت. اسکوچیچ برای پر کردن جای خالی خلیل‌زاده، عارف غلامی را به زمین فرستاد که تا یک ماه قبل به علت پارگی رباط صلیبی، به مدت حدود یک سال از حضور در میادین محروم بود اما او به سرعت توانست در داربی و حالا برای تیم ملی بازی کند.

* سامان قدوس، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش به دلیل کرونا در این بازی غایب هستند.

* حمید استیلی مدیر تیم ملی نیز به دلیل ابتلا به کرونا روی نیمکت تیم کشورمان حضور ندارد و بهرام رضائیان یکی از اعضای هیات رئیسه در کنار اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی حضور دارد.

* یکی از بازیکنان کره جنوبی هنگام پخش سرود ملی کشورش سلام نظامی داد.

* تیم کره جنوبی یازده سال است که نتوانسته تیم ملی کشورمان را شکست بدهد. آخرین برد کره مقابل ایران در مقدماتی جام ملت‌های آسیا در قطر بود.

* طبق قوانین فیفا باید 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه جام جهانی اختصاص به تماشاگران ایرانی داشته باشد یعنی 6400 سکو باید به تماشاگران کشور اختصاص داده شود.

*فدراسیون فوتبال کره جنوبی 62 هزار بلیت را به فروش رساند و انتظار می‌رود  نزدیک به 64 هزار تماشاگر در ورزشگاه جام جهانی سئول شاهد دیدار حساس ایران باشند. فدراسیون کره اعلام کرد که پس از 3 سال ، تمام استادیوم پر شد. از زمان تاسیس این ورزشگاه بزرگ یعنی از سال 2001 تاکنون 9 بار این ورزشگاه پر شده است.

 

photo_2022-03-24_13-18-44 پوستر AFC برای بازی ایران و کره جنوبی

دیدگاه تان را بنویسید