گزارش جی پلاس

بررسی ادعای استقلال: برنامه ریزی سازمان لیگ بی سابقه است؟

مدیر اجرایی استقلال می گوید در اتفاقی بی سابقه بیشتر بازی های تیمش زودتر از پرسپولیس برگزار شده اما نگاهی به گذشته نشان می دهد که این اتفاق مسبوق به سابقه است و چنین برنامه ای در گذشته به نفع استقلال هم رخ داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلالی ها نسبت به تقویم لیگ برتر و زمان بازی های خود نسبت به زمان بازی های پرسپولیس معترض هستند. آبی ها اعتقاد دارند که آن ها در تعداد بسیاری از بازی های این فصل، زودتر از پرسپولیس به میدان رفتند و پرسپولیس با علم به نتایج حریف، انگیزه بیشتری برای موفقیت به دست می‌آورد.

در هفته بیست و یکم لیگ برتر هم پرسولیس دیرتر از استقلال به میدان می رود و همانند هفته گذشته شاگردان مجیدی زودتر بازی خواهند کرد. این موضوع با بیانیه استقلال علیه سازمان لیگ همراه بود و خواستار تغییراتی در برنامه هفته پیش رو شده بود.

سعید فتاحی، معاون اجرایی باشگاه استقلال نیز اعتقاد دارد این اتفاق بی سابقه است!: «من خودم سال‌ها در سازمان لیگ این‌کار را انجام دادم، مدارک آن موجود بوده و همه دوستان هم یادشان است. 30 هفته مسابقات است و از میان این 30 هفته، دو هفته‌ی پایانی همزمانی داریم و دو هفته هم که استقلال و پرسپولیس بازی مستقیم دارند. 26 هفته باقی می‌ماند، من در این 26 هفته به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردم 13 هفته استقلال زودتر از پرسپولیس بازی کند و 13 هفته برعکس پرسپولیس زودتر از استقلال بازی کند.

فتاحی ادامه داد: این یک عرف است که قبل از من هم توسط استادِ من آقای کاظمی انجام می‌شد و آقای بهروان هم همین‌کار را انجام می‌دادند؛ این عرفی است که در فوتبال ما به خاطر حساسیتی که دو باشگاه و هوادارانش نسبت به هم دارند، انجام می‌شده است. متاسفانه امسال از مسابقات نیم‌فصل اول، باشگاه استقلال 10 هفته زودتر بازی کرد و تنها 4 هفته پرسپولیس!

وی افزود: بالاخره بازی شهرستان عرف همین‌گونه است که زودتر باشد، مگر این‌که در تابستان باشد و گرما باشد و به دلیل گرما بخواهند که ساعت بازی را بعد از بازی تهران بیندازند. تاکنون این‌چنین اتفاقی نیفتاده که هوا خوب باشد اما بازی شهرستان بعد از بازی تهران باشد و همیشه این عرف بوده است؛ باشگاه استقلال خواسته‌اش تنها این است که عدالت انجام شود، به هر حال حساسیت‌های جدولی هم وجود دارد و برای هر دو باشگاه بازی‌ها مهم است.

این اتفاق در حالی است که به نظرم می‌رسد سازمان لیگ هم توضیح قانع کننده ای برای آن ندارد و سهیل مهدی در مصاحبه اخیر خود بعد از تاکید بر اینکه برنامه تغییری نخواهد یافت و قولی هم داده نشده، به این اشاره کرد که "اگر قصوری هم بوده، به بزرگی خود ببخشند!"

در عین حال نمونه مشابه این وضعیت در لیگ نوزدهم هم برای پرسپولیس رقم خورده بود. علیرضا اشرف، مدیر رسانه ای پرسپولیس فصل گذشته در همین مقطع از فصل به زمان بازی های تیمش اعتراض کرده بود که چرا زودتر از رقبای خود به میدان می روند: « از مسئولان محترم سازمان لیگ سوال داریم که دقیقا بر چه مبنایی و به چه دلیلی اینگونه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرده‌اند که پرسپولیس باید در هر هفته زودتر از سایر تیم‌ها به میدان برود؟ آیا در این برنامه رعایت انصاف و عدالت شده است؟ بهتر این بود که وقتی پرسپولیس یک هفته زودتر از رقیبان خود بازی می‌کند، یک هفته هم عکس این اتفاق رخ دهد و سایر تیم‌ها بازی خود را زودتر برگزار کنند.»

دیدگاه تان را بنویسید