جی پلاس

کی‌روش و ادامه حسرت 44 ساله؛ کارلوس در آفریقا هم بدشانسی آورد!

سرمربی پرتغالی مصر که بعد از 44 سال به فینال یک رویداد بین‌المللی رسیده، باید از روی سکوها نظاره‌گر عملکرد تیم خود باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارلوس کی‌روش که پس از 44 سال موفق به حضور در فینال یک تورنمنت رسمی و بین‌المللی در سطح ملی شده است، به دلیل دریافت کارت قرمز از حضور روی نیمکت تیم ملی مصر محروم است تا یک اتفاق جالب در نوع خود باشد.

مرد پرتغالی که با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا و با تیم ملی کلمبیا در جام ملت‌های آمریکای جنوبی موفق به حضور در فینال مسابقات نشده بود، اکنون به همراه مصر این شانس را دارد تا امشب (یک‌شنبه) 17 بهمن، با پیروزی در فینال جام ملت‌های آفریقا و شکست سنگال، به رویای خود که یک عنوان ملی در قامت سرمربی است دست پیدا کند.

البته کی‌روش در بازی نیمه‌نهایی مصر مقابل کامرون میزبان مسابقات، به دلیل اعتراضاتی که نسبت به داوری داشت کارت قرمز دریافت کرد و نمی‌تواند در بازی امشب روی نیمکت فرعون‌ها بشیند.

کارلوس کی‌روش گفت: "من به هیچ کسی در زمین توهین نکردم، هیچ کار خشونت آمیزی انجام ندادم یا در واقع هیچ اتفاقی در جریان مسابقه رخ نداد. اما زندگی همین‌گونه است و همیشه تصمیمات توسط صاحبان قدرت گرفته می‌شود.

من وجدانم بابت اتفاقاتی که رخ داده کاملا راحت است و می‌توانم علی‌رغم رخ دادن چنین تصمیماتی زندگی کنم. مهم این است که بدانیم تیم ملی مصر موفق به راهیابی به دیدار فینال این تورنمنت شده است. ژمی‌توانم با اتفاقاتی که برایم می‌افتد کنار بیایم، زیرا تمام تلاشم را برای دفاع از منافع بازیکنان تیم ملی مصر در طول بازی نیمه نهایی مقابل کامرون انجام داده و رفتار خوبی با داوران داشتم.

پس از 44 سال حضور در فوتبال و عرصه مربیگری، حالا تیم تحت هدایت من به فینال رسیده و من نمی‌توانم در این چالش فوق العاده شرکت داشته باشم. حتی اگر مجبور باشم بهای بالایی بپردازم، واقعا اهمیتی نمی‌دهم. امیدوارم در  دیدار فینال، دنیای فوتبال بتواند از فوتبال خالص، صادق، زیبا و اصیل آفریقایی لذت ببرد، زیرا این آفریقا به یک فینال تماشایی نیاز دارد و مردم آفریقا سزاوار آن هستند."

 

دیدگاه تان را بنویسید