جی پلاس

مهدوی کیا یورو می خواهد، نه ریال!

پس از هجمه‌های اخیر به مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید قرارداد خود را در روزهای آینده امضا خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پس از هجمه‌های هفته های گذشته علیه مهدی مهدوی کیا به علت حضور این بازیکن در دیدار دوستانه در کشور قطر، سرمربی تیم ملی فوتبال امید تصمیم به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید گرفته است.

به همین دلیل قرارداد سرمربی تیم ملی امید و دستیاران خارجی او  در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب و برای کادرفنی تیم ملی امید ایمیل شد. پس از امضای قرارداد مهدوی‌کیا و دستیارانش وارد تهران خواهند شد.

حمایت فدراسیون فوتبال از مهدوی‌کیا در ماجرای اخیر، تاثیر پررنگی در ادامه همکاری او با تیم ملی امید داشته و او را متقاعد به ادامه فعالیت خود در این تیم کرده است.

یکی از دلایل عقب افتاده قرارداد مهدوی‌کیا، درخواست او برای پرداخت یورو به جای ریال بود که به علت مصوبه وزارت ورزش و وفدراسیون فوتبال، تمام مربیان و بازیکنان ایرانی باید قرارداد ریالی داشته باشند. البته دستیاران مهدوی‌کیا به یورو مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

تصمیم مهدوی‌کیا برای ادامه حضور در ایران در شرایطی است که تا حدود دو، سه هفته قبل هجمه‌های زیادی از سوی برخی نهادها در ارتباط با حضور مهدی مهدوی‌کیا در یک دیدار دوستانه در قطر پیش آمده بود. انتقاد این نهادها به درج شدن پرچم رژیم اشغالگر قدس همراه با پرچم تمام کشورهای جهان روی لباس دو تیم و همینطور حضور داشتن یک ورزشکار اهل رژیم صهیونیستی در تیم مقابل بود.

اما در ادامه و در تصاویر منتشر شده مشخص شد که مهدوی‌کیا بارها تلاش کرده با قرار دادن دست خود روی پرچم این رژیم و همینطور فاصله گرفتن با تبعه این کشور در تیم مقابل، موازین و مقررات داخلی را رعایت کند.

مهدوی کیا با سامی الجابر

با این حال فدراسیون فوتبال در این ماجرا سکوت طولانی مدتی داشت تا بعد از گذشت حدود یک هفته تا 10 روز، دبیرکل این فدراسیون اعلام کرد که نهادهای نظارتی بعد از انجام تحقیقات، رفتار مهدوی‌کیا در این بازی را تایید کرده‌اند و هجمه‌ها به این اسطوره فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی امید درست نبوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید