جی پلاس

پرسپولیسی ها نگرانِ "نگران نباشید" گفتن ها!

سناریوی خروج استراماچونی از استقلال بار دیگر در فوتبال ایران در حال تکرار است این بار از نوع قرمزش که احتمالا به جدایی کالدرون می انجامد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شواهد و قراین نشان از این دارد که ظاهرا اراده ای در ورزش ایران قصد دارد مربیان خارجی را یکی یکی فراری دهد، ابزار اصلی برای این فراری دادن  هم کاملا مشترک است: دستمزد!

پس از داستان جدایی مربی بلژیکی که حرف و حدیث های زیادی داشت، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در مقصر جلوه دادن ویلموتس تا حد زیادی موفق ظاهر شد، مرد بلژیکی یک فرد پول پرست به همه معرفی شد که پس از عقب افتادن دستمزدش قهر و تیم را به حال خودش رها کرده و مستحق اخراج است!

سپس همین سناریو برای استقلال و استراماچونی چیده شد، اما غافل از این که استراماچونی با تحولی که در این تیم ایجاد کرده، به شدت محبوب هواداران است و نمی توان به راحتی او را مقصر جلوه داد. استراماچونی در نهایت به دلیل آنچه عدم صداقت عنوان کرد پس از دوری نزدیک به یک ماه از باشگاه استقلال جدا شد، اما دست اندرکاران برخلاف مورد قبل توفیقی به دست نیاوردند و نتوانستند استراماچونی را نیز همانند ویلموتس مقصر و خطاکار جلوه دهند.

نسخه جدید سناریو با خودکار قرمز نوشته می شود. برای باشگاه پرسپولیس و مربی اش کالدرون. فرمول هم، همان فرمول سابق است یعنی عدم پرداخت دستمزد. حالا مربی آرژانتینی که بارها مستقیم و غیرمستقیم نسبت به مسئولان باشگاه پرسپولیس بابت عدم تعهد، نبود احترام و سایر مسائل انتقاد کرده احتمالا به ایران باز نخواهد گشت. تا این نسخه برای سومین بار (و یا با در نظر گرفتن جدایی برانکو) برای چهارمین بار در فوتبال کشور در کمتر از یک سال اجرایی شود.

انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اطمینان خاطر می گوید کالدرون از پرسپولیس جدا نخواهد شد و هواداران نگران نباشند. اما هواداران دقیقا نگران همین "نگران نباشید"هایی هستند که از زبان مدیران و مسئولان ورزش کشور خارج می شود. در واقع هواداران هر زمان که این جمله را می شنوند باید منتظر باشند که اتفاق تلخی بیفتد، خصوصا هواداران پرسپولیس که سرانجام "نگران نباشید" های قبلی که از سوی عرب بیان شده بود را جدایی برانکو دیدند! استقلالی ها نیز بارها این "نگران نباشید" را در مورد استراماچونی، جدایی تیام، خروج پاتوسی و چندین و چند مورد دیگر شنیده بودند.

دستور زبان و قواعد زبان های مختلف در دنیا در طول سال ها تغییراتی داشته اند و حتی برخی ساختارهای زبانی کلا عوض شده اند. شاید این اتفاق در زبان فارسی هم رخ داده و پیشوند "نَ" دیگر نه تنها باعث منفی شدن فعل نمی شود بلکه باعث تاکید بیشتر بر فعل جمله می شود. به این ترتیب "نگران نباشید" را از این پس "خیلی نگران باشید" بخوانیم و بنویسیم!

بدعهدی، دروغ و بدقولی یکی از بدترین صفات اخلاقی است که متاسفانه مدیران ورزش ایران هیچ ابایی از انجام آن ندارند. تک تک خارجی هایی که از ایران می روند این یادگاری تلخ را با خود به کشورشان می برند و احتمالا در پاسخ به اطرافیان شان درباره این که ایران چگونه کشوری بود و چه مردمانی داشت جوابی غیر از مهمان نوازی و مهربانی خواهند داد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید