علیرضا جهانبخش: کمتر کسی می دانست چه روزهای سختی را می گذرانم/ دعوت نشدن به تیم ملی ناراحتم کرد

لژیونر ایرانی تیم برایتون گفت: اگر دو هفته پیش از من می پرسیدند که در آینده چه رخ می دهد اصلا این چنین وضعیتی را برای خودم پیش بینی نمی کردم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، علیرضا جهانبخش درخصوص دو هفته رویایی که در لیگ جزیره پشت سرگذاشت، گفت: این شرایط حتما خواب نیست. این اتفاقات زودتر هم می توانست برای من بیفتد. از وقتی به انگلیس آمدم تلاش کردم که مثل هلند تاثیرگذار باشم اما همیشه تغییر و جابه جا شدن سختی دارد. قطعا از فوتبال هلند جابه جا شدن و آمدن به انگلیس با سطح بالاتر، ریسک بزرگی بود که من به جان خریدم و از اول تلاش کردم که بتوانم علمکرد خوبی داشته باشم تا  شرایط خوبی برای خودم و باشگاه رقم بزنم. هرروز سخت تمرین کردم. سال اول می دانستم که سخت است و شرایط کمی مشکل باشد اما هرچه گذشت شرایط بهتر شد.

او ادامه داد: فصل اول فصلی نبود که انتظار داشتم و از ابتدای فصل جاری با مربی جدید و شرایطی که پیش آمد دوست داشتم بمانم و مطمئن بودم می توانم به تیم کمک کنم. کمی طول کشید تا شانس بازی به من برسد اما برای آن آماده بودم. قطعا این شرایطی که در روزهای اخیر داشتم خواب نبوده اما اگر دو هفته پیش می پرسیدید این شرایط را برای خودم پیش بینی را نمی کردم.

جهانبخش درباره اینکه آیا ابتدای فصل جاری لیگ برتر به ترک برایتون فکر کرده بود یا نه، گفت: اوایل فصل چند پیشنهاد خیلی خوب داشتم اما مربی از من خواست که بمانم چرا که از شرایطم خبر داشت. صحبت هایم با او مثبت بود و باعث شد که بمانم. هرچه که او بازهم از بازیکنان جدیدی که خودش آورده بود استفاده کرد و زمان سختی برای من بود. انتقادهای خیلی زیادی نسبت به من صورت گرفت و شاید تعداد کمی می دانستند که چه شرایط سختی را پشت سرمی گذارم.

لژیونر ایرانی برایتون گفت: حضور پدرومادر در کنارم انرژی مضاعفی است. خانواده همیشه سعی کردند کنارم باشند و خداراشکر که توانستم لحظات خوب و خوشحالی ام را با آن ها به اشتراک بگذارم. 

جهانبخش درباره واکنش هواداران برایتون به گل او برابر چلسی گفت: مسئولان بعد از مسابقه گفتند صفی که برای امضا و عکس از تو جمع شده در تاریخ باشگاه بی سابقه بوده است. بعد از بازی هم کمی طول کشید تا از استادیوم بیرون بروم و جمعیت زیادی بیرون منتظر بودند که از استادیوم خارج شوم. اکثر بازیکنان و کادرپزشکی در تمرین تیم می گفتند که بهترین گلی بود که از نزدیک دیده بودیم و همه این ها بعد از  سختی های زیاد شیرین بود.

او درباره عدم دعوت به تیم ملی از سوی ویلموتس گفت: بعد از رفتن کی روش مشخص بود که هرکسی می آید مسئولیت سختی دارد. اولین روزی که با ویلموتس صحبت کردم، ارتباط خوبی با او گرفتم. من دو اردو با این سرمربی بودم و شاکله قبلی تیم ملی هنوز وجود داشت و توانستیم نتایج خوبی بگیریم. تیم ملی یک مدیر خوب می خواست تا بازیکنان را کنترل کند و ویلموتس تلاش خود را کرد اما در بحث مدیریت فکر نمی کنم خوب عمل کرده باشد. حساسیت هایی که برای بازی تیم ملی ایران با تیم های حاشیه خلیج فارس وجود داشت برای ویلموتس قابل درک نبود و شاید لازم بود به خوبی برای او درباره آن توضیح می دادند. برای کی روش همبستگی تیم مهم بود و حتی از تیم ملی انتقاد می شد که چرا بازیکن مصدوم یا بازی نکرده دعوت می شود اما از نظر روحی کی روش ترجیح می داد این کار را انجام بدهد. انتظارم این بود در کنار تیم ملی باشم اما بعد از 6 سال به تیم ملی دعوت نشدم. این را می دانم که تیم ملی برای هیچ کسی نیست و شاید امروز من باشم و فردا شخص دیگری اما فکر می کنم گاهی نیاز است از نظر روحی روانی مراقب بازیکنان باشیم و این تنها چیزی بود که من را ناراحت کرد.

او درباره ماندن یا ترک تیم برایتون گفت: در برایتون خوشحالم و باشگاه خوبی است. من واقعا دوست نداشتم خیلی راحت از این تیم بروم و برای همین موضوع اول فصل پیشنهادات را رد کردم اما چیزی که بدیهی است این است که کسی از فردای خودش خبر ندارد. با وجود همه محبت هایی که همه در این چند روز به من داشتند باید بگویم که از نظر من هنوز اتفاقی نیفتاده است و هنوز اول راه هستم.

 

دیدگاه تان را بنویسید