گزارش جی پلاس/

ادعای عجیب دونده ماراتن معروف ایران/ مرادی باید به مسابقات جهانی می رفت؟

دونده ماراتن ایران ادعای عجیبی در خصوص عدم حضورش در رقابت های جهانی دوحه ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، محمد جعفر مرادی دونده ماراتن ایران که سابقه حضور در المپیک 2016 ریو را دارد، مدعی است که کم کاری فدراسیون دوومیدانی باعث شده که او نتواند سهمیه رقابت های جهانی را به دست آورد.

مرادی در کانال خود با انتقاد تند علیه فدراسیون پست زیر را منتشر کرد:

photo_2019-09-28_15-30-37

 

به گزارش جی پلاس، این اتفاقات در حالی رخ داده که رکورد جدید مرادی که در مسکو به ثبت رسید بعد از پایان مهلت کسب سهمیه رقابت های جهانی بوده است و رکورد قبلی او هم در لیست فدراسیون جهانی وجود ندارد. بنابراین به دلیل اینکه او این رکورد 2:21.50 را بعد از پایان مهلت به ثبت رسانده است نتوانست از طریق رنکینگ راهی رقابت های جهانی شود.

رکورد جدید مرادی که در مسکو و بعد از مهلت کسب سهمیه به دست آمد در جایگاه 962 جهان و 248 آسیا قرار دارد!

 

EWEWEW
جایگاه مرادی در رده بندی آسیا
111
جایگاه مرادی در رده بندی جهانی

مهدی پیرجهان که شب گذشته در دوی 400 متر با مانع رقابت های جهانی مسابقه داد از طریق رنکینگ و به دعوت فدراسیون جهانی راهی دوحه شد. رکورد فعلی پیرجهان رنکینگ هفتم آسیا را در اختیار او قرار داده است.

AWQWQ
جایگاه مهدی پیرجهان در آسیا

 

هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره این موضوع تصریح کرد: نفرات انتخابی مسابقه های جهانی هیچ ارتباطی به فدراسیون کشورها ندارند و فدراسیون جهانی براساس رکوردهای ورودی و یا رنکینگ، دوومیدانی کاران را دعوت می کند. حال اگر نفراتی که ورودی کسب کردند کمتر از تعداد شرکت کننده ها باشند براساس رنکینگ رکورد، دوومیدانی کاران به رقابت ها دعوت می شوند؛ همان طور که مهدی پیرجهان در دوی 400 متر با مانع به رقابت ها دفوت شد.

صیامی در پایان گفت: نکته دیگر این است که محمد جعفر مرادی رنکینگ 248 آسیا را دارد و این رکورد مسکو را بعد از مهلت کسب ورودی زد و به همین دلیل به رقابت ها دعوت نشد.

دیدگاه تان را بنویسید