اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

علیرضا خمسه گرداوری مستندات سینمای کودک و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را در موزه سینما، اتفاقی مهم در این موزه عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران، صبح یکشنبه، ۲۹ مهرماه مراسم اهدای مستندات جشنواره فیلم کودک و نوجوان به موزه سینما با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی که دبیری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز برعهده داشت، و چند هنرمند برگزار شد.

ایسنا نوشت؛ در این مراسم پوسترهای امضا شده و تندیس‌های دوره‌های سی و پنجم و سی و ششم جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به موزه سینما اهدا و کتاب «سرزمین پروانه‌ها» نیز رونمایی شد.

مجید اسماعیلی- مدیرعامل موزه سینما-  در سخنان کوتاهی با ابراز خرسندی از این اقدام ماندگار بنیاد سینمایی فارابی در حفظ و حراست از مستندات ماندگار جشنواره فیلم کودک گفت: بارها و بارها در تمامی سالیان برگزاری جشنواره کودک این پوسترها به امضای مدیران و سینماگران رسیده است اما به‌خاطر عدم نگهدای مناسب، بی توجهی و نبود نگاه موزه‌ای و تاریخی به اینگونه اسناد، مستندات اینچنینی ماندگار نشده اند.

وی تاکید کرد: به طور حتم، سال‌ها بعد این‌دست مستندات و یادگاری‌ها برای مردم و مخاطبان، بسیار دیدنی، جذاب و نوستالژیک خواهد بود.

در ادامه  مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی  در سخنانی با اشاره به فعالیت ماندگار دست اندرکاران سینمای کودک که باعث بروز خاطرات ماندگار برای نسل‌های مختلف شده است، گفت: امروز برای ثبت خاطره‌های ماندگار سینمای کودک در کنار هم هستیم.  

اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

وی با آموزنده خواندن سینمای کودک، گفت: بعد از انقلاب برای سینمای کودک، زحمات بسیاری کشیده شد، هرچند که امروز برای بروز شدن و همراه بودن با کودکان نیاز به بازاندیشی در آن کاملا احساس می‌شود.

مدیرعامل فارابی در پایان با تاکید براینکه نزدیک‌ترین راه احیای سینمای کودک، فهم درست از بچه‌ها و علائق آنان است، یادآور شد: برای اینکه به آیندگان بگوییم چه کسانی برای سینمای کودک زحمت کشیده‌اند و در آن حضور داشتند، ذیل یک‌ کار نمادین، مستنداتی را به موزه کودک تقدیم کردیم.

علیرضا خمسه  در بخشی از مراسم با بیان اینکه «ما ۴۰ سال پیش اینجا آموزش بازیگری می‌دادیم و حضور در اینجا بسیاری از آن خاطرات را برای من زنده کرد»، گفت: امروز مهم‌ترین اتفاق در موزه سینما در حال رخ دادن است، آن‌هم گردآوری مستندات حوزه سینمای کودک است که به یادگار می‌ماند.

اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

این بازیگر با تاکید بر اینکه موزه کودک، بهترین و امن‌ترین جا برای این مستندات است، ادامه داد: انتشارات فارابی می‌تواند خاطرات سینماگران کودک و فعالان این عرصه را مکتوب کند و به چاپ برساند تا برای آیندگان ثبت شود.

اهدای پوسترهای سی‌وپنجمین و سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تابلوهای امضاء شده هنرمندان به موزه سینما و رونمایی از کتاب «سرزمین پروانه‌ها» که از سوی انتشارات فارابی گردآوری شده است، پایان بخش این مراسم بود.

در این مراسم که با اجرای مصطفی محمودی همراه بود، بجز افراد نامبرده، آرش معیریان، رهبر قنبری، سیروس حسن‌پور، سهیل موفق، مسعود احمدیان، سیمون سیمونیان و حمیدرضا بشیری نیز حضور داشتند.

اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

اهدای یادگاری‌هایی از سینمای کودک به موزه سینما

دیدگاه تان را بنویسید