انتقاد جواد هاشمی از بی‌عدالتی در تبلیغات

سیدجواد هاشمی با انتقاد از نابرابری در حمایت از فیلم‌های کودک در بخش تبلیغات، بیان کرد: وقتی رقابت سالم در اکران برقرار نباشد، بخش خصوصی سینما سقوط خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران ، سید جواد هاشمی کارگردان «شهر گربه‌ها ۲» که از مدتی قبل این فیلم را برای کودکان و نوجوانان روی پرده سینما برده، با اشاره به این موضوع که فروش فیلمش از هشت میلیارد تومان گذر کرده است، اظهار کرد: انتظار ما در فروش از این رقم بیشتر بود که البته اتفاقات اخیرا بر فروش همه فیلم‌ها تاثیر گذاشت اما بیش از همه این‌ها، آنچه باعث آزار و نارضایتی از شرایط می‌شود، بی‌عدالتی در نوع نگاه به فیلم‌های کودک است.

به گزارش ایسنا،هاشمی ادامه داد: این روزها بجز «شهر گربه‌ها ۲» فیلم دیگری برای بچه‌ها در حال اکران است و جالب است که سردر تمام سینماها فقط تصویر همین فیلم دیده می‌شود و «شهر گربه‌ها» حتی یک بیلبورد هم ندارد. تلویزیون هم به صورت گسترده تیزرهای این فیلم را پخش می‌کند و عجیب‌تر آن است که آموزش و پرورش هم در اختیار این فیلم قرار گرفته است. واقعا جای سوال است که مگر بقیه کار نمی‌کنند؟ این چه نوع حمایتی است؟ اگر قرار است نفس سینمای خصوصی بریده شود، با ادامه این روند حتما این اتفاق رخ می‌دهد.

وی با انتقاد از اینکه این حمایت‌ها از یک فیلم در شرایطی صورت می‌گیرد که وانمود می‌شود آن اثر متعلق به بخش خصوصی است ولی در واقعیت این طور نیست، افزود: چطور می‌شود که همه ارکان در اختیار یک فیلم قرار می‌گیرند تا به فروش برسد؟ این شرایط رقابت اصلا برابر نیست و وقتی رقابت سلامت نباشد، سینمای خصوصی سقوط خواهد کرد؛ همانطور که قبلاً هم گفته‌ام که شخصا دیگر امیدی ندارم بتوانم فیلم جدید بسازم.

او در پاسخ به اینکه آیا نمی‌شد تمهیدی اندیشیده شود تا همزمان با جشنواره فیلم کودک در اصفهان تمام فیلم‌های کودک و نوجوان در حال اکران شرایط متفاوتی برای تبلیغ و اکران در شهرهای مختلف داشته باشند، گفت:‌به نظرم تمایلی برای حمایت وجود ندارد و حتی الان در مدارس ‌کار به صدور بخشنامه رسیده تا برای ساعت‌های سینما و فیلم دیدن دانش‌آموزان فقط یک فیلم خاص در اولویت قرار گیرد. این در حالی است که وقتی تمام فیلم‌ها، مجوز وزارت ارشاد را دارند، مدارس به دلخواه می‌توانند فیلمی را برای تماشای بچه‌ها انتخاب کنند، اما چرا باید برای یک فیلم بخشنامه صادر شود؟  

هاشمی تاکید کرد: من ادعایی ندارم که فیلم «شهر گربه‌ها ۲» در حوزه سینمای کودک بسیار موفق است و شاید فیلم‌های دیگر بهتر از آن باشند اما فقط خوشحالم از اینکه بچه‌هایی که به تماشای فیلم من می‌نشینند، برای بار دوم و سوم هم به سینما برمی‌گردند و می‌دانم که «شهر گربه‌ها» برای بچه‌ها دوست داشتنی بوده است. به همین دلیل مهمترین سوالی که در این وضعیت اکران برای من باقی می‌ماند، همین است که عدالت کجاست؟

او در بخشی دیگر از این گفت‌وگو درباره سری چهارم «اخراجی‌ها» که مسعود ده‌نمکی قصد ساخت آن را دارد و در پاسخ به اینکه آیا در این فیلم بازی خواهد کرد؟ گفت:‌ صحبتی در این زمینه با من مطرح نشده است ولی شنیده‌ام نقشی که قبلا در «اخراجی‌ها» داشتم در سناریو جدید وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مسعود ده‌نمکی قصد دارد پس از حدود ۶ سال، فیلم جدیدی بسازد و تابستان امسال برای «اخراجی‌ها ۴» درخواست پروانه ساخت داد و اواخر مردادماه هم مجوز آن را از سازمان سینمایی گرفت.  

 

دیدگاه تان را بنویسید