واکنش هنرمندان به شهادت سیدحسن نصرالله + تصاویر

برخی هنرمندان به خبر شهادت سیدحسن نصرالله با ارسال پستی در اینستاگرام واکنش نشان دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون

مبارز نستوه و خستگی ناپذیر، سید مقاومت و نماد ایستادگی در برابر ستم دیرپای رژیم جنایتکار صهیونیستی، جناب سیدحسن نصرالله- رضوان الله علیه- پس از دهه ها مبارزه و سال ها رهبری مکتب رهایی بخش مقاومت، سرانجام به فیض عظیم شهادت نائل گشت و به خیل پرشمار یاران عزیزش پیوست.

آن شهید جاوید، با تاسی گرفتن از مکتب ایثار و شهادت و تحت تاثیر مکتب دوران ساز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، بار سنگین مقاومت در برابر افزون خواهی دژخیمان اشغالگر را سال های متمادی به دوش کشید و در این راه پرتلاطم، هرگز خم به ابرو نیاورد.

بی شک راه او که امروز به یک مکتب انسان ساز و نقطه رهایی بخش مردم بی پناه و پناهگاه زنان و کودکان آواره غزه، فلسطین و لبنان تبدیل شده است، با شتاب افزونتر و گام های استوارتر، از سوی مبارزان جان برکف حزب الله و نیروهای مقاومت در سراسر منطقه پیموده خواهد شد و دیر نیست صبحی که تحقق وعده الهی در ریشه کن شدن ستمکاران و کوتاه شدن دست مستبدان و حامیان وجدان ستیزشان را نظاره کنیم.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مبارز مقاوم کم نظیر به محضر حضرت ولی عصر(روحی فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، خانواده معزز شهید نصر الله بویژه همسر مکرمه و فرزندان مقاوم ایشان و همه مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله در رزمگاه مقاومت در برابر صهیونیست ها، از درگاه ایزد متعال برای آن شهید عزیز علو درجات در اعلی علیین و حسن فرجام و پیروزی نهایی برای پویندگان این مسیر روشن خواستارم.

مسعود ده‌نمکی، با انتشار استوری شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

 مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان سینما نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه / این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.

6103083

 بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم «در آغوش درخت» با انتشار یک استوری نوشت، چقدر سخت است در دوره‌ای زندگی کنی که فوکول کراواتی‌ها به خاطر عطر خوبشان یا پول زیادشان می‌توانند ظلم کنند، کودکان را بکشند، مادری را عزادار بکنند و این چنین وقیح باشند و ناآگاهان همراهشان شوند. 

کارگردان فیلم اسکاری ترور سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت

 

سیدمسعود اطیابی،کارگردان "تگزاس" اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و شهید زنده است و تاریخ و مقاومت زنده است. شهادت مجاهدی بزرگ و سید مقاومت را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: رژیم مسلح و جنایتکار صهیونیستی کاری به‌جز ترور، کودک‌کشی، بی‌دفاع کشی و نسل‌کشی بلد نبوده و نیست و از نبرد مردانه با مبارزان راه آزادی و عدالت عاجز است.

این کارگردان سینما گفت: تشویق، توجیه و تجهیز بیشتر این رژیم غیر قابل کنترل، توهین به مفهوم انسانیت و نشان دادن وضعیت تاسف بار سیاست جهانی است و صد البته این تحرکات نه تنها نشان از پیروزی این رژیم ضحاک‌صفت نمی‌دهد بلکه نمادی از ضعف و زبونی و زوال این رژیم دارد.

او تاکید کرد: ما فریدون‌های زمان بسیار داریم. این گونه نیست که با شهادت یک نفر آن هم سید مقاومت، محور مقاومت تسلیم شود.

در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به محله مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت پایتخت لبنان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

داوود میرباقری ـ کارگردان ـ در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام این کارگردان با اشعاری از شفیعی کدکنی آمده است:

«گفتمش: خالیست شهر از عاشقان
وینجا نماند مرد راهی تا هوای کوی یاران بایدش.
گفت: چون روح بهاران آید از اقصای شهر
مردها جوشد ز خاک، آنسان که از باران گیاه
و آنچه می باید کنون صبر مردان و دل امیدواران بایدش
(استاد شفیعی کدکنی)

خبر شهادت سید دوست‌داشتنی جبهه مقاومت، ناگهانی و بسیار دردناک بود. روح بلند سردار معرکه‌های نبرد با دشمن‌ترین دشمنان انسانیت، محبوب قلوب همه آزادگان، سید حسن نصرالله با سیمرغ شهادت به قاف عشق محبوب ابدی و ازلی پرواز کرد و در قرب اجداد طاهرینش آرام گرفت.

هرگز مرگ در بستر برای چون اویی که تمام لحظه‌های حیات طیبه‌اش در گرماگرم مبارزه با ظلم صهیونیست ‌های نژادپرست و در دفاع از حقانیت فلسطینیان و نیز دفاع از استقلال و وحدت ملت لبنان بود، زیبنده نبود و سرانجام هم به دست اشقی الاشقیای زمانه، رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل که مورد حمایت وقیحانه و همه جانبه و بی‌قید و شرط مدعیان صلح و حقوق بشر است، به فیض شهادت رسید.

نوشیدن شربت این چنین شهادتی گوارای وجودش باد. شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله را به همه آزادگان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای روح بلند او و یاران شهیدش علو درجات و تداوم راه پرافتخارش را مسئلت دارم.»

دیدگاه تان را بنویسید