تایید علمی کاهش استرس با نوعی از موسیقی کلاسیک

یک مطالعه چینی که توسط دانشگاه شانگهای انجام شد و به طور خاص به موسیقی کلاسیک یا آنچه "موسیقی طبقه تحصیل کرده" می گویند، نقش مثبت آن را در آرام کردن اعصاب و کاهش سطح استرس و اضطراب تایید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - هنری، به نقل از  اسکای نیوز: مطالعه اخیر به این نتیجه رسید که نغمه های بتهوون و برادران موسیقی دان بزرگ او در واقع می توانند روحیه را بهبود بخشند.

الصورة:

 

در طول مطالعه، از اندازه گیری امواج مغزی، تکنیک های تصویربرداری عصبی و نظارت بر شرکت کنندگانی که هرگز این نوع موسیقی را نشنیده بودند، استفاده شد. محققان در واقع تغییراتی در نوسانات عصبی و هماهنگی بیشتر در ناحیه خاصی از مغز که مسئول احساس شادی، پاداش و رفاه روانی است، کشف کردند.

قابل ذکر است که مطالعات زیادی در مورد تاثیر موسیقی بر روحیه انسان و همچنین روش های درمانی با صدا و موسیقی انجام شده است که بستگی به نحوه ورود ضمیر ناخودآگاه ما از طریق فرکانس های موسیقی دارد. این کار با بهره گیری از این واقعیت که موسیقی از فرکانس ها و ارتعاشاتی تشکیل شده است که در هوا از طریق امواج خاصی به امواج مغزی منتقل می شود و طبیعی است که بدن و ذهن انسان با توجه به فرکانس تحت تأثیر این ارتعاشات قرار گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید