از تولید برنامه‌های جدید تا مرمت فضا‌ها

آخرین خبر‌ها از شهرک سینمایی تلویزیونی

مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی گفت: بازسازی و مرمت ادواری در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر ۷۰ درصد شهرک بازسازی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ مهدی میرچی، مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی درباره کار‌های که در این مجموعه تولید می‌شود گفت:کار‌های «آقای قاضی»، «دیدی نو»، «گوی طلایی» و برخی از آثار برون‌مرزی همانند «طبیب و شفا»، «نو آ» کاری از مرکز بسیج سازمان، کار‌های عروسکی «بچه‌های خوب» به کارگردانی خانم درویش و اثر «طلا بلا» کاری از مرکز سیمرغ به کارگردانی استاد بهروز غریب پور را در مجموعه‌های تغییر کاربری شده به استودیو‌ها در حال تولید داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت ؛ وی افزود:تلاش کردیم کاربری انبار‌های سازمان به استودیو‌های تلویزیونی تغییر کند که به مجموعه‌های سانتر‌های جام جم، الوند و گلستان افزوده شود، در حال حاضر این مجموعه‌ها میزبان کار‌های بین المللی نیز می‌باشد به دلیل هزینه پایین تولیدات با کیفیت بالا در کشور مان این اتفاق مورد استقبال قرار گرفته است .

میرچی درباره سریال های در حال تولید  عنوان کرد: این روز‌ها سریال «سلمان فارسی» در حال تولید است و درگیر ساخت‌وساز لوکیشن‌های جدید هستند، مانند شهر سمرقند و مجموعه کاخ‌های تیسفون. خیابان ژاله در دوران پهلوی قرار است تبدیل به مجموعه کاخ‌های تیسفون شود که جا دارد از تهیه کننده محترم سریال فاخر سلمان فارسی آقای حسین طاهری به دلیل ساخت لوکیشن‌های ماندگار و مهندسی با برنامه ریزی بسیار منظم تشکر کنم، همچنین مجموعه «طوبی» به کارگردانی آقای سعید سلطانی ۹۰ درصد کار تولیدش در شهرک به اتمام رسیده است و فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» نیز به زودی کلید زده خواهد شد. باقی، کار‌های کوتاه و سینمایی نیز هستند که با توجه به ماهیت کوتاه بودن و تولید زیر سه ماه از آنها نام برده نشده است.

وی درباره تغییرات در در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران توضیح داد: با نگاه یک طرح تفضیلی و حمایت‌های سازمانی «کاخ هارون الرشید» داشتیم که شرایط خوبی برای تولید محتوی نداشته که با بررسی‌ها و جلسات مستمر این عمارت الآن با تغییر کاربری، تبدیل به یکی از عمارت‌های دوران صفوی شده که با همت و تلاش بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال «مهیار عیار» صورت گرفته است. ازآنجاکه بخش اعظم از ویژگی‌های دهه ۵۰ و ۶۰ در شهر تهران دست خوش تغییر شده است و گروه‌ها برای تولید آثاری در این برهه زمانی با مشکلات بسیاری مواجه بودند، در امتداد میدان منیریه، این مدیریت تصمیم بر ساخت یک لوکیشن با استاندارد‌ها و حال و هوای آن دوره کرده است، محله‌ای با ویژگی‌های این دهه‌ها بنا شده است که هر کاری با محتوای مربوط به این دوران باشد، می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

میرچی ادامه داد: برخی از لوکیشن‌ها را نیز بازسازی کرده‌ایم، به طور مثال حلبی‌آباد شهرک آماده بهره‌برداری است. متناسب با همان ادوار، میدان منیریه، میدان بهارستان و خیابان انقلاب اسلامی نیز تغییراتی داشته و آماده شده است. لوکیشن سریال «نردبانی بر آسمان» یکی دیگر از لوکیشن‌های تغییریافته است که حدود ۵۰ درصد آن به دوران اسلامی اختصاص یافته و شرایطی برای آن ایجاد شده است که می‌توان کار‌های اسلامی‌با بافت عربی را در آنجا ساخت. ما پیش از این در شهرک سینمایی، شهر کوفه را نداشتیم و این لوکیشن را تبدیل کردیم به کوفه، چراکه ویژگی‌هایی در ساخت‌وساز دارد که به دوران صدر اسلام و با ماهیت عربی برمی‌گردد.

مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی عنوان کرد: از سوی دیگر شهرک بازسازی و مرمت ادواری و مرمت‌های لوکیشن‌ها را در دستور کار قرار داده است. در حال حاضر ۷۰ درصد شهرک بازسازی شده و لوکیشن‌های جدید در آن ساخته شده است. به طور مثال در سریال «طوبی» به تهیه‌کنندگی آقای سیدحامد حسینی، دو لوکیشن جدید به شهرک اضافه شده است. لوکیشن‌های این سریال نیز قابلیت بهره‌برداری برای تمام سریال‌ها و آثار سینمایی را خواهد داشت. یک لوکیشن داریم که عمارتی بافت عربی و چهار وجهی است است و یکی هم خانه عماد است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فضای پیرامونی و بیرونی سوله‌ها نیز به عنوان لوکیشن‌های عبوری سریال‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

میرچی درباره بازدید علاقمندان توضیح داد: به دلیل اینکه شهرک به دلیل مرمت و بازسازی و ساخت لوکیشن‌های جدید به یک مجموعه نزدیک به کارگاهی شده است و فیلم‌ها نیز در حال تولیدهستند، شرایط به گونه‌ای است که گردشگر نمی‌تواند از تمام اماکن و لوکیشن‌های شهرک بازدید کند. در نتیجه تنها پنجشنبه و جمعه به بازدید عموم اختصاص یافته است و از شنبه تا چهارشنبه نیز سازمان‌ها و نهاد‌هایی که از قبل طی مکاتباتی که با سازمان دارند، می‌توانند از شهرک بازدید کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید