دعوت آکادمی اسکار از فیلم‌ساز ایرانی

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند فعال در عرصه سینما برای پیوستن به این نهاد سینمایی در شاخه‌های مختلف دعوت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند و مدیر که با مشارکت خود در فیلم‌های سینمایی متمایز شده‌اند، دعوت به عضویت در این نهاد کرد.

ایسنا نوشت؛ «بیل کرامر» مدیر عامل آکادمی و «جانت یانگ» رئیس آکادمی در این باره گفتند: «از اعضای جدید آکادمی امسال استقبال می‌کنیم و بسیار هیجان‌زده هستیم. این هنرمندان و متخصصان بسیار با استعداد از سراسر جهان تأثیر قابل توجهی بر جامعه فیلمسازی ما گذاشته‌اند».

بهرام بیضایی سینماگر سرشناس ایرانی در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده است. او یکی از ۸ نفری است که امسال در بیش از یک شاخه به عضویت آکادمی درآمده است.

«باشو غریبه کوچک»،«مرگ یزدگرد»، «چریکه تارا»، «کلاغ»، «سفر»، «مسافران»،«شاید وقتی دیگر»،«سگ‌کشی» و ... از جمله آثار سینمایی این کارگردان است که در عرصه تئاتر هم فعال است.

همچنین مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گرجی تهرانی نیز در بخش تدوین برای عضویت در آکادمی در اسکار دعوت شده‌اند.

«لیلی گلدستون» ستاره فیلم «قاتلان ماه کامل»، «سلین سانگ» کارگردان فیلم «زندگی های گذشته»، «آلیس دیوپ» کارگردان فرانسوی و بازیگرانی چون «جسیکا آلبا»، «کاترین اوهارا» و «فیونا شاو» از جمله ۴۸۷ هنرمندی هستند که برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شده‌اند.

در میان دعوت شدگان امسال، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۹ برنده اسکار به چشم می‌خورند.

اگر همه این هنرمندان دعوت آکادمی اسکار را بپذیرند، تعداد اعضای آکادمی به ۱۰۹۱۰ نفر می‌رسد که از این تعداد ۹۹۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن در نود و هفتمین دوره اسکار در سال ۲۰۲۵ خواهند بود.

در سال های اخیر، آکادمی تلاش های خود را بر افزایش تنوع در میان شاخه‌های خود متمرکز کرده است. تعداد مدعوین در چند سال گذشته در حدود ۴۰۰ نفر در هر سال باقی مانده است که از ۸۱۹ دعوت شده در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

آکادمی اسکار اعلام کرده دعوت‌شدگان امسال شامل ۴۴ درصد زنان (افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳) و ۴۱ درصد از اقلیت‌های قومی و نژادی  (۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳) است. در مجموع ۵۶ کشور و منطقه خارج از ایالات متحده در میان اعضای جدید حضور داشتند که ۵۶ درصد از دعوت شدگان را تشکیل می دادند.

با اضافه شدن اعضای سال ۲۰۲۴، آکادمی اکنون شامل ۳۵٪ زن، ۲۰٪ از اقلیت‌های نژادی و ۲۰٪ از کشورها و مناطق خارج از ایالات متحده است.

آکادمی سال گذشته از ۳۹۸ عضو جدید از جمله «تیلور سویفت»، « هوی کوان» بازیگر برنده اسکار و ستارگانی مانند «پل مسکال» و «آستین باتلر» برای پیوستن به آکادمی اسکار دعوت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید