به گزارش ایرنا با وجود اینکه استان همدان دریا و دریاچه برای توسعه رشته قایقرانی ندارد اما سرشار از نخبه های این رشته ورزشی به ویژه در بخش بانوان بوده و ورزشکاران این رشته همواره به صید مدال های رنگارنگ بین المللی پرداخته اند.
ورزش قایقرانی همدان حدود یک دهه فعالیت رسمی خود را ابتدا در استخر و سپس در سدهای خاکی آغاز کرد و در این سال ها همواره پای ثابت تیم های ملی بوده است.
با وجود اینکه قایقرانی در همدان به عنوان ورزش نوپا به چشم می آید اما به اندازه تاریخ بسیاری از ورزش های مطرح این استان موفق به مدال آوری شده و حتی گوی سبقت در کسب مدال را از رشته هایی نظیر کشتی نیز ربوده است.
حالا باوجود اینکه همدان از امکانات مجهز استان های ساحل نشین خزر که خود را قطب قایقرانی می دانند، برخوردار نیست اما افتخارات ارزنده را نصیب کشورمان کرده است.
** سهمیه هایی که بوی مدال می دهند
در سال جاری سه قایقران این استان سهمیه حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی را کسب کردند.
آرزو حکیمی، مریم امیدی پارسا و مریم کرمی سه قایقران همدانی هستند که توانستند با درخشش در رقابت های انتخابی تیم ملی و بین المللی جواز حضور در بازی های آسیایی را کسب کنند.
براساس آمارهای اعلام شده، نزدیک به 40 قایقران ایرانی در رشته های مختلف در بازی های آسیایی شرکت می کنند که سهم همدان تاکنون سه قایقران است.
در دوره گذشته بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد فقط آرزو حکیمی حضور داشت و اکنون امیدی پارسا و کرمی نخستین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کنند.
** شروع طوفانی بانوان قایقران همدان با کسب مدال های رنگارنگ
اما صبح روز پنجشنبه یکم شهریور ماه در فینال مواد مختلف مسابقات قایقرانی مردان و زنان در بازی های آسیایی اندونزی، این قایقرانان همدانی بودند که توانستند مدال های رنگارنگ را درو کنند.
در رقابت های روئینگ 2 نفره سنگین وزن بانوان، مریم کرمی قایقران مستعد همدانی به همراه پریسا احمدی دیگر ملی پوش کشورمان صاحب مدال برنز شد.
این 2 قایقران با اختلاف کمتر از 2 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفتند و موفق به کسب مدال برنز شدند و این مدال، نخستین نشان کاروان قایقرانی کشورمان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی بود.
در روئینگ چهار نفره سبک‌ وزن بانوان بازی های آسیایی اندونزی نیز 2 مدال نقره نصیب قایقرانان همدانی شد ومریم امیدی پارسا و مریم کرمی در این ماده توانستند در ترکیب تیم ملی کشورمان در دیدار فینال به نشان نقره برسند.
این تیم در بازی فینال با زمان هفت دقیقه و چهار ثانیه و 38 صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت.
** بخت طلایی پرافتخارترین قایقران همدانی
مدال آوری قایقرانان همدانی در بازی های آسیایی به طور حتم به پایان نرسیده و تا ساعاتی دیگر آرزو حکیمی پرافتخارترین قایقران تاریخ ورزش این استان روی خط می رود.
حکیمی نفر اول قایقرانی بانوان ایران در رشته آب های آرام به شمار می رود.
آرزو حکیمی یکی از سهمیه های قایقرانی همدان در بازی های آسیایی جاکارتا است و بخت اصلی کسب مدال طلا در بازی های آسیایی جاکارتا محسوب می شود.
این بانوی قایقران همدانی سابقه حضور دربازی های المپیک را دارد ضمن اینکه چندین مدال رنگارنگ آسیایی در کارنامه افتخارات وی هست.
کاروان ورزشی ایران با 380 ورزشکار در بازی‌های آسیایی شرکت دارد.
فدراسیون قایقرانی نیز در آب‌های آرام، روئینگ، بادبانی و اسلالوم دارای نماینده در این مسابقات است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.