بهروز حاجیلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با انعقاد تفاهم نامه بین مرکز تخصصی استعدادیابی و مشاوره ورزشی با کمیته ورزش صبحگاهی اجرایی شد.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح تمامی ایستگاه های ورزش صبح گاهی همدان می توانند نسبت به معرفی مربیان و ورزشکاران خود برای غربالگری ساختار اسکلتی و عضلانی اقدام کنند.
حاجیلو افزود: پیکر سنجی و شناسایی ناهنجاریهای عملکردی، ارزیابی ترکیب بدنی (درصد چربی و عضله بدن)، ارائه برنامه تمرینی مناسب با شرایط جسمانی، سن و جنس و ارائه برنامه تمرینی و تغذیه ای مناسب جهت کسب وزن ایده آل و تناسب اندام، از اهداف اصلی اجرای این طرح است.
رئیس کمیته استعدادیابی هیات ورزش های همگانی همدان خاطرنشان کرد: تمامی مولفه های پیکر سنجی و غربالگری بر روی ورزشکاران صبحگاهی با دقت تمام انجام شده و اطلاعات آن به صورت فرم در اختیار افراد قرار می گیرد؛ ضمن اینکه یک نسخه از آن جهت پرونده سلامت در بایگانی مرکز قرار می گیرد.
وی یادآور شد: چاقی یا اضافه وزن که بیماری خاموش نیز نامیده می شود، یکی از معضلات زندگی کنونی است که به دلیل تغییر سبک زندگی رخ داده است و افراد زیادی در خطر آن قرار دارند.
حاجیلو افزود: از سوی دیگر شیوع ناهنجاری های اسکلتی در عصر حاضر که ناشی از عادت های غلط روزمره و وضعیت های نامناسب بدنی است، افزایش یافته اند.
وی یادآور شد: در راستای پیشگیری و اصلاح این ناهنجاری ها و عوارض جسمانی، هیات ورزش های همگانی استان اقدام به راه اندازی مرکز تخصصی استعدادیابی و مشاوره ورزشی کرد تا ضمن اطلاع رسانی عمومی از خطرات چاقی و افزایش وزن، ارزیابی های لازم و ارائه راهکارهای تمرینی و تغذیه ای را زیر نظر اساتید دانشگاهی و مربیان مجرب استان انجام دهد.
نخستین مرکز تخصصی استعدادیابی و مشاوره ورزشی کشور زیر نظر هیات ورزش های همگانی استان همدان تیرماه امسال در این شهر راه اندازی شد.
این مرکز با حضور کارشناسان و اساتید برجسته تربیت بدنی در ورزشگاه شهدای قدس همدان دایر شده و آماده خدمات دهی به خانواده های ورزش دوست است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.