اسدالله ربانی مهر شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ارتقا جایگاه رسانه ها، رسیدگی به مشکلات مالی رسانه ها، حمایت از خانه مطبوعات، ساماندهی خبرنگاران و ایجاد پل ارتباطی میان رسانه ها و ادارات مهمترین خواسته های قشر رسانه ای استان همدان از مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه همدان از گذشته جزو استان های سرآمد در حوزه فرهنگی بوده است، گفت: وجود برخی مشکلات نباید این جایگاه مطلوب را خدشه دار کند.
ربانی با تاکید برجایگاه والای خبرنگاران خواستار توجه ویژه به این قشر شد و افزود: مشکلات داخلی رسانه ها نباید چهره خبرنگاران را در جامعه تضعیف کند.
مدیرمسئول نشریه همدلی به مشکلات مالی رسانه ها نیز اشاره کرد و گفت: رسانه های استان با مشکلات بسیار زیادی از قبیل اجاره دفتر، پرداخت دستمزد و گرانی کاغذ روبروهستند که نیازمند رسیدگی است.
وی همچنین به حمایت و بهره مندی بیشتر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت خانه مطبوعات تاکید کرد و افزود: این تشکل صنفی خانه دوم رسانه هاست و حمایت از این تشکل موجب پویایی و امیدواری رسانه ها می شود.
عضو خانه مطبوعات همدان ساماندهی خبرنگاران را امری ضروری دانست و گفت: اقدامات خوبی برای پالایش خبرنگاران فعال و غیرفعال صورت گرفته است اما کافی نبوده و باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
ربانی مهر، از فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان پل ارتباطی میان رسانه ها و دیگر ادارات و نهادها یاد کرد و افزود: در سالهای اخیر استانداری تلاش زیادی برای همکاری بیشتر ادارات با رسانه ها داشت، اما در شرایط کنونی این تعامل نیازمند تقویت است.
وی خاطرنشان کرد: پیشگام شدن فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلاتی همچون اشتراک مطبوعات می تواند گره گشا باشد.
مدیرمسئول نشریه همدلی به سهم اندک رسانه های همدان از یارانه مطبوعات نیز اشاره کرد و یادآورشد: سهم همدان از یارانه 80 میلیارد ریالی در سال گذشته کمتر از 20 میلیون ریال بوده و برای احقاق حقوق رسانه های استان تلاش بیشتری باید صورت گیرد.
ربانی مهر، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر و موثر با وزارت ارشاد در راستای رفع مشکلات رسانه ها ضروری است و اینکار نیاز به پیگیری مجدانه متولیان فرهنگی استان دارد.
وی با بیان اینکه همدان قابلیت میزبانی جشنواره مطبوعات را دارد، اظهار داشت: در 10 سال اخیر جشنواره های منطقه ای و ملی مطبوعات در استان های مختلف کشور برگزار شده که فرهنگ و ارشاد می تواند با پیگیری این مهم به پویایی و ایجاد انگیز رسانه ها کمک کند.
این فعال رسانه ای همدان، با قدردانی از فاضل عبادی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: تغییر مدیریت این نهاد خون تازه ای در کالبد اهالی فرهنگ و هنر دمیده و توسعه و بالندگی رسانه های این دیار را به ارمغان بیاورد.
به گزارش ایرنا، چند روز گذشته همدان شاهد جابجایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که فاضل عبادی جای خود را به علیرضا درویش نژاد داد تا پایتخت گردشگری آسیا افق های روشنی در بخش فرهنگ و هنر ترسیم کند.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.