به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید تکلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رقم تسهیلات برای 238 طرح اشتغالزایی به خانواده های زیر پوشش پرداخت و اشتغال ایجاد شد.
وی افزود: 9 میلیارد و 500 میلیون ریال از این میزان تسهیلات به بهبود یافتگان پرداخت شد و برای 50 تن از آنها که از کمپ های بهزیستی استفاده کردند، شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه رقم اعطای تسهیلات اشتغالزایی برای بهبود یافتگان از پنج به 35 درصد افزایش یافت ادامه داد: در حال حاضر 200 پرونده برای ایجاد اشتغال بهبود یافتگان تشکیل شده است و منتظر تخصیص اعتبارات هستیم.
حجت الاسلام تکلو بیان کرد: سال گذشته 6 میلیارد و 840 میلیون ریال توسط واحد جلب و جذب مشارکت های مردمی بهزیستی کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار میلیارد و 260 میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شد.
رئیس اداره بهزیستی ملایر همچنین به کمک 2 میلیارد ریالی سید محمود اسداللهی ملایری یکی از خیران ملایری به ایتام و معلولان نیازمند این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مبلغ در قالب بن خرید کالا بین یک هزار و 500 خانوار توزیع شد.

**کمپ بانوان در ملایر ایجاد شد
حجت الاسلام تکلو با اشاره به فعالیت 6 کمپ آقایان در ملایر بیان کرد: امسال کمپ بانوان نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این کمپ ترک اعتیاد ازندریان با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد شد و همزمان با هفته بهزیستی نیز کمپ ترک اعتیاد اسلامشهر آق گل اواخر هفته جاری بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه در مجموع 9 کمپ در ملایر زیر نظر بهزیستی مشغول به فعالیت هستند افزود: از ابتدای امسال 630 معتاد در 6 کمپ ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش شدند.
حجت الاسلام تکلو همچنین به فعالیت چهار مرکز توانبخشی شبانه روزی شامل 2 مرکز آفتاب، 2 مرکز سالمندان حضرت علی(ع) با 100 تن ظرفیت و سامن با ظرفیت 50 تن، مرکز نگهداری معلولان زیر 14 سال و بالای 14 سال نسیبه به ترتیب با ظرفیت 100 و 50 معلول و سه مرکز روزانه حرفه آموزی اشاره کرد.
وی بیان کرد: در حوزه توانبخشی 6 هزارو 300 زیرپوشش این سازمان هستند که از این تعداد یک هزارو 408 مورد به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند و مابقی افراد از دیگر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه تعداد 38 دانشجوی معلول نیز از خدمات این سازمان استفاده می کنند افزود: در حوزه امور اجتماعی واحد اورژانس اجتماعی فعال است و به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند.
رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: در این راستا خط تلفن ثابت 123 برای مشاوره اجتماعی در ساعت های اداری فعال است و در تلاش هستیم این خط تلفن را برای ارائه خدمات به شهروندان شبانه روزی کنیم.

**71 پرونده طلاق در ملایر منجر به سازش شد
حجت الاسلام تکلو ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 517 پرونده طلاق در این شهرستان داشتیم که از این تعداد 71 مورد با ارائه مشاوره های لازم منجر به سازش شد.
وی اظهار داشت: در این مدت 17 مورد همسر آزاری، 25 مورد کودک آزاری، سه مورد اختلال هویت و هفت مورد فرار از منزل در شهرستان داشتیم که تمامی این موارد با مشاوره به نتیجه رسیدند.
وی با بیان اینکه تیم سیار اورژانس اجتماعی در محله ها و مکان های آسیب خیز شهر به ویژه در حاشیه شهر فعالیت می کنند، اضافه کرد: در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی 163 مورد برنامه اجرا شد.
حجت الاسلام تکلو به برگزاری 35 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای 700 زوج، جلسه های آموزش خانواده 150 مورد با ظرفیت سه هزار تن، اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در 11 محله با جمعیت 39 هزار تن و محله های روستایی در 10 روستا با 35 هزار تن، محیط کار با 620 تن، مهدهای کودک و 2 دانشگاه با 400 تن از دیگر برنامه ها برشمرد.

** بهره برداری 30 واحد مسکونی هفته بهزیستی در ملایر
وی همچنین با اشاره به هفته بهزیستی با شعار'بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهتر زیستن' گفت: از سال 95 تاکنون 200 واحد مسکن مهر برای مددجویان زیر پوشش این نهاد احداث شده است که از این تعداد 150 واحد به متقاضیان واگذار شده است.
حجت الاسلام تکلو ادامه داد: 20 واحد مسکن مهر سال گذشته به متقاضیان واگذار شد و تعداد 30 واحد با اعتبار 21 میلیارد ریال نیز همزمان با هفته بهزیستی به متقاضیان زیرپوشش این نهاد واگذار می شود.
وی دیدار با امام جمعه ملایر، بازدید و سرکشی از منازل مددجویان، ارائه خدمات رایگان به خانواده های نیازمند و جامعه هدف در سطح مراکز بهزیستی و راهپیمایی مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی در ملایر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، هشت هزار و 500 ملایری زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند و از خدمات این سازمان استفاده می کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.