محمدرضا بیاناتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده عملیات های انجام شده برای مهار و اطفای آتش مختص مراتع و پوشش گیاهی بوده است اظهار داشت: میزان عملیات های صورت گرفته در اطفای حریق در 24 ساعت گذشته به اوج خود رسید.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش های ثبت شده در سامانه، 2 مورد حریق باغ در سنگستان و جاده حیدره و یک مورد حریق سطل زباله در امامزاده عبدالله (ع) مهار شد.
بیاناتی خاطرنشان کرد: همچنین 25 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار ولایت، پشت میدان بار، بلوار شهید مطهری، شهرک فرهنگیان، جاده فقیره، میدان بیمه، بلوار نجفی، میدان باباطاهر، بلوار بدیع الزمان، منوچهری، جاده تهران، بلوار امام خمینی (ره)، جولان، میدان 7 تیر، بلوار شهید همدانی، جاده فقیره و بلوار علاقبندیان بود که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با توجه به تغییر اقلیم و گرم شدن هوا، نسبت به افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه های طبیعی این شهر هشدار داد.
وی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه و مدیریت چنین حوادثی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم، همکاری و تعامل میان بخشی، جلب مشارکت و بهره گیری از توان و ظرفیت جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد و همه دستگاه های دولتی و موسسه های غیر دولتی خواهد بود.
به گزارش ایرنا و به نقل از سازمان آتش نشانی همدان، طی 24 ساعت گذشته شهروندان همدانی 494 بار با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد تماس 36 مورد منجر به عملیات شد.
همچنین 15 تماس جهت مشاوره و راهنمایی، 59 تماس اشتباه و 383 مورد ایجاد مزاحمت و یک مورد گزارش حریق کذب بود.
هم اکنون 261 آتشنشان در سطح ایستگاه های شهر همدان فعالیت می کنند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.