به گزارش ایرنا امیر خجسته روز جمعه در همایش کوهپیمایی عمومی به ارتفاعات دشت میشان همدان اظهار کرد: همدان از طبیعت بکر و کوهستان چشم نواز برخوردار است و استقبال چشمگیر آحاد ورزشکاران در کوهنوردی و کوهپیمایی نشانگر این است که می توان با برنامه ریزی بهتر در توسعه و رشد ورزش در طبیعت به عنوان یکی از ابزارهای گردشگری بهره مند شد.
وی اضافه کرد: اینکه عموم مردم در رده های سنی مختلف در کنار گروه های ورزشی به خصوص کوهنوردان نسبت به کوهپیمایی اقدام می کنند بسیار پسندیده است و باید در چارچوب برنامه ای مدون و فراگیر توسعه یابد.
خجسته با تاکید بر تجهیز خدمات دهی مناسب به کوهپیمایان به ویژه در منطقه دشت میشان گفت: دهکده گنج نامه همدان به عنوان بخش خصوصی خدمات خوبی ارایه می دهد ضمن اینکه پناهگاه های یک و 2 میشان نیز فضای خوبی را مهیای دوستداران به طبیعت کرده اند.
وی اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در ارتفاعات دشت میشان با توجه به خیل گسترده ورزشکاران را بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری دعای ندبه کار پسندیده ای بود و انتظار می رود در این منطقه گسترده که دارای دشت سرسبز نیز هست، برنامه های ورزشی بومی محلی و همگانی نیز برگزار شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فعالیت مدیران اجرایی استان در بخش ورزش گفت: دستگاه های اجرایی باید برنامه های ورزش در طبیعت اعم از کوهپیمایی و کوهنوردی را در دستور کار کارکنان خود قرار دهند تا نسبت به تقویت سلامت، نشاط و شادابی آنها اقدام شود.
وی با تمجید از حضور فعال گروه های رزمی در برنامه های کوهروی گفت: انتظار داریم سایر رشته های ورزشی نیز برنامه کوهروی را در دستور کار قرار دهند چرا که به لحاظ آمادگی جسمانی کمک شایانی به آنها می کند.
وی دشت میشان را مستعد برگزاری اردوهای هوازی و تمرینی دانست و گفت: کمتر جایی در کشور نظیر دشت میشان و آب و هوای مساعد این منطقه را در فصول بهار و تابستان دارد.
در این همایش کوهپیمایی گروه های رزمی، کونگ فو، خبرنگاران، جمعی از مدیران شهری، کارکنان شورای اسلامی شهر و ورزش محلات همدان حضور داشتند.
بیش از 10 هزار تن به صورت هفتگی در همدان به کوهنوردی می پردازند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.