منصور رضوانی جلال روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح ها در طول هفته جهاد کشاورزی بهره برداری می شود افزود: برای آماده سازی این طرح ها 198 میلیارد و 318 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه 21 طرح از این تعداد با 77 میلیارد و 966 میلیون ریال در بخش مدیریت آب و خاک است اضافه کرد: این طرح ها شامل آبیاری تحت فشار با اشتغال 103 نفر به صورت مستقیم است.
رضوانی جلال بیان کرد: طرح های آماده افتتاح معاونت بهبود دامی نیز با 62 میلیارد و 572 میلیون ریال هزینه و اشتغالزایی برای 37 نفر به صورت مستقیم شامل یک طرح گاو شیری یک طرح گوساله پرواری، پرورش اسب، شترمرغ پرواری و گوسفند پرواری است.
وی افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز پنج طرح گلخانه سبزی و صیفی و احداث باغ با اشتغالزایی برای 22 نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی 2 طرح پرورش ماهی قزل آلا نیز با 20 میلیارد و 978 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای پنج نفر آماده افتتاح است.
رضوانی جلال بیان کرد: همزمان با این هفته طرح های بسته بندی تخم مرغ با سه نفر اشتغالزایی نیز بهره برداری می شود.
گفتنی است استان همدان با مساحت یک‌ میلیون و 949 هزار هکتار دارای 39 تا 40 درصد کاربری بخش کشاورزی است که با یک‌ میلیون و 758 هزار نفر جمعیت در بخش زراعی سه میلیون و 551 هزار تن محصول دارد.
در مجموع کل تولیدات محصولات زراعی، باغی و دامی در استان همدان چهار میلیون و 759 هزار تن در سال است که در بخش باغی 736 هزارتن و در بخش دام 470 هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.
ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان معادل 66 هزار و 300 میلیارد ریال است.
هفته جهاد کشاورزی در کشور از 21 تا 27 خرداد نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری ' مدیریت جهادی، خدمت مضاعف و تامین امنیت غذایی ' است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.