به گزارش ایرنا، مسعود سلیمانی روز یکشنبه در جمع اعضای هیات اسکواش استان همدان اظهار داشت: باتوجه به اینکه همدان در سال جاری میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است، برگزاری رقابت های بین المللی در این استان می تواند به معرفی هرچه بهتر آن کمک شایانی کند.
وی بیان کرد: فدراسیون اسکواش در انجام رقابت های بین المللی به میزبانی همدان آماده همکاری لازم است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی نه تنها در رونق گردشگری اثربخش خواهد بود بلکه در معرفی مربیان و ورزشکاران مستعد این استان نیز نقش آفرین می کند.
وی با اشاره به موفقیت اسکواش کشورمان در میادین بین المللی گفت: سال گذشته شاهد موفقیت های بی نظیر در رده های سنی مختلف در سطح آسیا و جهان بودیم و اسکواش ایران برای اولین بار رنکینگ ششم جوانان جهان و اول جوانان آسیا را تصاحب کرد.
سلیمانی افزود: ما همیشه جزو هشت تیم برتر آسیا بودیم و در آخرین دوره تا رده پنجم آسیا صعود کردیم و کشورهای هند، پاکستان، هنگ کنگ و مالزی قهرمانان قدیمی در این رشته هستند که با برنامه ریزی مدون باید تلاش خود را برای عبور از این مدعیان بکار بگیریم.
رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه سند راهبردی فدراسیون مشخص شده است، افزود: برنامه های راهبردی فدراسییون تزئینی و سوری نیست و هرچه اهداف روشن و شفاف بیان شود، اعضا در اجرا دچار چالش نخواهند شد.
سلیمانی با بیان اینکه همه کارها در فدارسیون به یک فرد منتهی نمی‌شود، ادامه داد: با مشخص شدن سند راهبردی فدراسیون هر فرد دیگری که مسئولیت اسکواش را بر عهده بگیرد هدف‌ مشخصی را دنبال خواهد کرد و کمیته‌های فدراسیون نیز با اختیار عمل و به صورت مستقل در حال فعالیت هستند.
وی فرهنگ سازی اسکواش در نقاط مختلف کشور را هدف مهم فدراسیون عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اسکواش ایران پیشرفت های زیادی در سال های اخیر داشته و توانسته کشورهای کویت و هند و پاکستان را که مهد این رشته هستند از پیش رو بردارد.
سلیمانی با اشاره به استعداد و ظرفیت های اسکواش استان همدان اظهار داشت: انتظارات از اسکواش این استان بالاست و باید مسئولان هیات با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و با حمایت فدراسیون، این خطه را به جایگاه واقعی خود در رشته اسکواش برسانند.
وی با بیان اینکه اسکواش باید در تمام شهرهای استان همدان فعال شود، افزود: علاوه بر فعال کردن هیات های شهرستانی، تمرکز هیات جدید باید بر روی ساخت و احداث یک سالن و کورت استاندارد اسکواش در همدان باشد تا بتواند میزبان مسابقات ملی و بین المللی باشد.
سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش برای حضور در مجمع انتخابات هیات اسکواش همدان، امروز به این استان سفر کرده بود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.