به گزارش ایرنا، امیر خجسته روز یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: مجلس مصمم به تعیین تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه شهری است و در آینده ای نزدیک این لایحه به اجرا گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: این لایحه منجر به نجات مدیریتی شهری می شود و معتقدیم همانطور که مجلس ملی شکل گرفته، باید مجلس شوراهای اسلامی شهر نیز تشکیل و اجرایی شود.
نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: اجرایی نشدن این لایحه باعث شده تا شورا قدرت لازم را نداشته و نتواند در مدیریت شهری به خوبی نقش آفرینی کند.
خجسته با بیان اینکه اجرا شدن این لایحه نباید بیش از این طولانی شود، افزود: پیش از نوروز امسال این موضوع را به وزیر کشور اعلام کردیم و اگر دولت این لایحه را ارایه ندهد، مجلس وارد عمل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این لایحه 151 ماده پیش بینی شده و مجلس برای عملی شدن آن ورود جدی پیدا کرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط فعلی در مدیریت شهرها بحرانی است چراکه ارگان های خدمات دهی همانند آب و برق شخصی عمل می کنند.

** بررسی درآمد پایدار شهرداری ها از سوی مجلس
وی گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حال بررسی و تعریف مناسب برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها است.
خجسته افزود: باید بپذیریم که در شرایط فعلی شهرداری ها توان و درآمد خوبی ندارند به ویژه اینکه شهرداری های کوچک از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.
وی یادآور شد: در کمیسیون شوراها وضعیت عمرانی، بودجه و درآمد پایدار شهرداری بررسی می شود و گزارش آن نیز برای تعیین تکلیف به مجلس ارایه خواهد شد.
خجسته با تاکید بر حضور نمایندگان مجلس در نشست شوراها خاطرنشان کرد: مردم مشتاق هستند تا نمایندگان مجلس در شوراها حضور یابند.

** شناسایی 31 سرکرده مفاسد اقتصادی
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سران قاچاقچی و مفاسد اقتصادی کشور 31 تن هستند، گفت: اگر نظارت مجلس عملی شود، فساد اقتصادی در کشور برچیده می شود اما متاسفانه در این بین عده ای سکوت کرده اند.
وی با انتقاد از روند قاچاق کالا، تاکید کرد: در این ارتباط نظارت مجلس کجا رفته است و بارها این موضوع را به رئیس مجلس گفته ام که اگر نظارت صورت بگیرد، مفاسد اقتصادی جمع می شوند.
خجسته با تاکید بر توجه جدی به استفاده از کالاهای داخلی و تحقق نامگذاری امسال، خاطرنشان کرد: دوای درد کشور توجه به تولید داخلی است و در عمل و باید بپذیریم که این مهم بدون مبارزه با قاچاق عملی نمی شود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.