سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی همدان بیان کرد: نیروهای این وزارتخانه همانند یک ستون و سپر در مقابل ضد انقلاب ایستاده و چتر امنیتی بزرگی در کشور گسترانیده اند.
وی گفت: وزارت کشور و شورای انقلاب فرهنگی اهداف متعالی از تشکیل ستاد صیانت دنبال می کند که یکی از مولفه ها ترویج عفاف و حجاب است.
معاون استاندار همدان اضافه کرد: دستگاه دولتی و مراجعان به دستگاه ها باید در امر توجه به عفاف و حجاب پیشگام باشند و ضعف های احتمالی نیز باید رفع شود.
شاهرخی افزود: کمک به ارتقای فرهنگ عفاف، حجاب، حفظ کرامت و ارزش های انسانی و تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون رخ می دهد.
وی اضافه کرد: دولت دنبال ایجاد فضای با نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه و تکریم ارباب رجوع است بنابراین باید در سایه حفظ قانون و ارزش های اسلامی و توجه به این منطق که مسئولان خادم مردم هستند از پست و مسئولیت سازمانی برای خدمت به مردم استفاده کرد.
وی اظهارکرد: دولت تدبیر و امید تاکید زیادی بر رعایت حقوق شهروندی دارد و در این راستا منشور حقوق شهروندی را تدوین کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همه اجزا و ارکان باید حقوق مردم را لحاظ کنند همچنین مردم نیز به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.
شاهرخی اضافه کرد: باید در حوزه آموزش حقوق شهروندی به مردم برنامه هایی پیش بینی کرد تا شهروندان مطالبه گر حقوق خود باشند.
وی تاکید کرد: فعال شدن بازرسان در ایام نوروز با هدف مچ گیری و بهانه جویی نیست بلکه کمک به مدیران اجرایی برای اجرای برنامه ها و وظایف محوله است.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: بازرسی از دستگاه ها در ایام نوروز که مردم در استراحت یا مسافرت هستند افزایش می یابد تا حجم کار در کیفیت فعالیت ها تاثیر منفی نگذارد.

**حواشی بیهوده در همدان جایی ندارد
شاهرخی گفت: وفاق و همدلی بین مسئولان استان، شورای تامین و انتظامی با محوریت امام جمعه همدان شکل گرفته است و حواشی و گفت و گو بیهوده جایی در همدان ندارد.
وی افزود: در سایه وحدت، همدلی، هماهنگی و همراهی بین ارکان مختلف مدیریتی، فضای مناسبی در این استان برای پیشرفت و توسعه شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: به سرعت از حواشی خارج شده و اجازه نمی دهیم در استان حاشیه سازی شود و اینگونه مسائل در کوتاهترین زمان ممکن مدیریت می شود.
معاون استاندار همدان با عنوان اینکه باید تمام فعالیت ها در راستای توسعه و پیشرفت استان باشد گفت: قدم و قلم انسان باید به سمتی باشد که نتایج و رهاوردهای مثبت برای مردم به همراه داشته باشد تا مطالبات و خواسته های مردم محقق شود.
شاهرخی اضافه کرد: مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال است و توجه به معیشت مردم، کاهش بیکاری و رونق سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت مجاز به سرمایه گذاری نیست گفت: اداره ها نیز مملو از کارمند بوده و نمی توانند افراد جویای کار را جذب کنند.
معاون استاندار همدان با بیان اینکه این استان رتبه اول جذب سرمایه گذار را دارد تاکید کرد: این به معنای رفع کامل بیکاری نیست چون بیکاری یک شبه به وجود نیامده که بتوان آن را یک شبه رفع کرد.
شاهرخی اضافه کرد: افزون بر 21 هزار فرصت شغلی در این استان سال گذشته ایجاد شد و قرار است این رقم امسال به 30 هزار شغل برسد.
وی ادامه داد: همدان در مسیر روشن و یک جهش قرار گرفته به گونه ای که هم اینک نگاه ملی و بین المللی به استان وجود دارد.
معاون استاندار همدان گفت: همدان امسال میزبان رویدادهایی نظیر جشنواره ملی پویانمایی با حضور 31 استان همدان، میزبان 34 کشور در تیرماه و پایتخت گردشگری آسیا با حضور کشورهای مختلف جهان است.
شاهرخی اضافه کرد: میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی آورده های زیادی برای استان به همراه دارد و می تواند تحولاتی در استان به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری همدان نیز گفت: نوروز امسال 2 تیم بازرسی وزارت کشور با حضور در همدان از تمامی مکان های امدادی و خدماتی زیر مجموعه ستاد تسهیلات سفر بازدید کردند.
مهرداد نادری فر یادآوری کرد: پیش از ورود به نوروز 97 ساماندهی دستفروشان فعال در منطقه گنجامه و ایجاد بازارچه ای در این شهر مطرح شد و از فعالیت بساط گستران در منطقه تفریحی و توریستی گنجنامه جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: نوروز امسال 11 تیم اقدام به بازدید و سرکشی از هتل ها، خانه مسافرها، پایانه ها و آژانس های درون شهری، مجتمع بین راهی، مراکز نظامی و انتظامی، اتوبوسرانی و مینی بوسرانی، حسینیه ها و مساجد، ستاد اسکان آموزش و پرورش، بیمارستان ها و مراکز درمانی، بانک ها، خودپردازها، شرکت های بیمه و مکان های عرضه سوخت کردند.
وی گفت: 2 هزار و 233 واحد استانی و شهرستانی در یک ماهه نوروز مورد بازرسی قرار گرفت و در این مدت زمان بیش از 2 هزار و 200 چک لیست ها برای آنها صادر و در کنار آن یک هزار و 551 برگه نظرسنجی تکمیل شد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان نیز گفت: بازرسان باید در جریان بازدید و سرکشی، نقاط قوت و ضعف ها را شناسایی و در یک نشست تخصصی برای تقویت نقاط قوت برنامه ریزی کنند.
محمدجعفر شهبازی تاکید کرد: همچنین نقاط ضعف احصا شده در کاربرگ ها تنها در حد یادداشت باقی نماند بلکه به مسئول واحد منعکس و برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: نتیجه فعالیت های صورت گرفته در نوروز امسال خدمت به مردم بود تا جایی که شاهد رشد گردشگران و مسافران نوروزی بودیم.
وی اضافه کرد: باید از توان گروه اندیشه ورز با برگزاری نشست های ماهانه و فصلی استفاده کرد نه اینکه این گروه تا رسیدن نوروز به فراموشی سپرده شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.