به گزارش ایرنا فرماندار نهاوند درباره این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان با توجه به آب و هوای مناسب یکی از قطب های اصلی کشت کلزا در سطح استان و کشور است.
کریم حمیدوند افزود: با توجه به اینکه در کشور غنا نیز کلزا کشت می شود لذا هیات تجاری غنا به منظور بازدید و استفاده از تجربیات کشاورزان این شهرستان به نهاوند سفر کرده است.
وی افزود: در این دیدار سفیر کشور غنا با ابراز خرسندی از این سفر بر همکاری اقتصادی بین 2 کشور و انتقال تجربیات کشاورزان نهاوند به غنا تاکید و خواستار سفر مهندسان ایرانی برای آموزش کشاورزان غنایی شد.
حمیدوند افزود: سفیر غنا در تهران در این بازدید ضمن اعلام آمادگی بر همکاری با مدیر کارخانه روغن نهاوند جهت سرمایه گذاری در این کشور اعلام داشتند که در صورت تمایل کشاورزان نهاوندی برای کشت کلزا در غنا زمین و امکانات لازم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
فرماندار نهاوند افزود: بازدید از مزارع کشت کلزا و همچنین کارخانه روغن نگین برای اعضای تیم تجاری کشور غنا جالب و رضایت آمیز بود.
به گزارش ایرنا شهرستان نهاوند یکی از قطب های اصلی کلزا در استان همدان است که سالانه بیش از 2 هزار هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت این محصول می رود و در سال گذشته نزدیک به 6 هزار تن کلزا از مزارع نهاوند برداشت شد.
2087/7525
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.