به گزارش ایرنا رسول منعم در ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: دستگاه ورزش استان با توجه ویژه به امور اجرایی سمن ها، در تلاش برای ساماندهی اشتغال از طریق سمن ها است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 سمن در سطح استان فعالیت دارند افزود: استقبال بسیار خوبی برای تشکیل سمن های جدید شده است و هم اینک نیز 110 سمن در انتظار اخذ مجوز رسمی برای فعالیت هستند.
وی در ادامه گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری ثبت شده تعداد دختران در استان همدان بیش از پسران است و هم اکنون 305 هزار و 998 دختر و 302 هزار و 533 تن پسر با میانگین سنی 19 تا 28 سال در همدان زندگی می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: 198 مصوبه در سال گذشته برای جوانان به تصویب رسید که در راستای توجه ویژه به امور آنان است.
منعم افزود: همچنین در سال گذشته به 32 هزار و 25 نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شد که نسبت به سال 95 از رشد 30 درصدی برخوردار است.
وی یادآور شد: در سال 95 تسهیلات پرداخت شده ازدواج در سطح استان 2 هزار و 460 میلیارد ریال بود که در سال گذشته با 30 درصد رشد به سه هزار و 190 میلیارد ریال رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه برنامه های گسترده ای را برای هفته جوان در استان مصوب کرده ایم، گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار سمن‌های فعال استان در حوزه جوانان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان ورزش استان در 2 سال گذشته از مهمترین برنامه‌های دستگاه ورزش در هفته جوان است.
منعم اجرای جشنواره علی اکبر با محوریت سمن‌ها، تجلیل از جوانان نمونه استان، صدور جوان کارت با خدماتی متعدد برای جوانان، دیدار دبیران سمن‌ها با مسئولان استانی، تقدیم گل به جوانان در پیاده راه بوعلی، همایش پیاده روی جوانان ، نشست سمن‌ها با اصحاب رسانه و برگزاری جشنواره‌های متعدد مذهبی را از دیگر برنامه‌های دستگاه ورزش همدان در هفته جوان عنوان کرد.
استان همدان با حدود یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر جمعیت 2.2 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده و دارای بیش از 600 هزار جوان است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.