به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این همایش آیات قرآن کریم را شفابخش دانست و اظهار کرد: همانگونه که قرآن کریم در تمامی ابعاد تجلی پیدا کرده، باید ما نیز در تمامی ابعاد قرآنی باشیم.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی بر لزوم حفظ و تفسیر قرآن در عین عمل به دستورات کلام الله مجید تاکید کرد و گفت: هم اکنون با قرآن فاصله زیادی داریم و در عملکرد به دستورات قرآن خوب عمل نکرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه مسلمانان به رشد و تعالی مورد انتظار نرسیده اند، این است که هنوز با قرآن عجین نشده اند و قرآن پژوه نیستند.
امام جمعه همدان افزود: افرادی می توانند از فیوضات قرآن بهره مند شوند که قرآن با جانشان در تجلی باشد و عجین شدگان با قرآن به جایی می رسند که در عرصه محشر مردم آنها را نمی بینند و این عده از عالم و آدم فارغ هستند.
آیت الله طه محمدی با تاکید بر اینکه در درک و فهم قرآن باید انقلاب کرد، ادامه داد: اساتید و علما باید انقلاب قرآنی به راه بیندازند و برای استفاده و بهره بیشتر جوانان و دانشجویان، قرآن را تفسیر و پژوهش کنند.
امام جمعه ملایر نیز نگاه دین اسلام به همه بشریت را نگاه اخوان دینی و خلقتی دانست و گفت: دستور صریح قرآن ایستادگی و مقاومت در مقابل کفار و مستکبران است و همانگونه که کفار برای آسیب زدن به مسلمانان از هیچ ترفندی کوتاهی نمی کنند، شما نیز دست از مقاومت نکشید.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه مبنای خداوند متعال بر جهانی کردن دین اسلام است، اظهار کرد: با وجود خواسته دشمنان، دین اسلام جهانی می شود و لازمه آن ایستادگی و مقاومت مسلمانان است.

**حمایت از کالای ایرانی یکی از مظاهر استکبارستیزی است
امام جمعه ملایر ایستادگی در مقابل دشمنان را عین رحمت پیغمبر اسلام(ص) دانست و افزود: بندگی خدا و اجتناب از طاغوت دستور خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) است و بر این اساس طاغوتی که به دنبال غلبه، چیرگی و تحمیل کاپیتولاسیون بر مسلمانان و کشوری باشد، باید مقابل آن ایستاد.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه قرآن کریم دفاع در مقابل دشمن را عین عمل صالح و عبادت می داند، بیان کرد: هر قدمی که در راه مقابله با دشمن برداشته می شود و هرگونه سختی و ضربه ای که از ناحیه دشمن می رسد، خداوند عمل صالحی را در نامه عمل فرد می نویسد، این افراد صادقین هستند.
وی تاکید کرد: دشمن را در هیچ موضوع و موضعی نباید امیدوار کرد، چراکه یکی از نشانه های صداقت این است که با منطق قرآنی در مقابل دشمن بایستیم.
وی با بیان اینکه استکبار ستیزی در روز قدس، 22 بهمن و دفاع مقدس خلاصه نمی شود، گفت: امروز اگر بخواهیم استکبار ستیز باشیم، باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.
امام جمعه ملایر ادادمه داد: امروز پشت صندلی های تحصیل هم نگاه ما باید استکبار ستیزی باشد و یک دانشجوی استکبار ستیز تمام وقتش را برای مقابله با دشمن به بطالت نمی گذراند.
حجت الاسلام برقراری به فرا رسیدن 20 فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای اشاره و دستیابی ایران به فناوری هسته ای را یکی از مظاهر استکبار ستیزی دانست و گفت: ما امروز در جنگ اقتصادی و جنگ نرم با دشمنان قرار داریم و آحاد مردم باید متوجه این جنگ شوند.
وی با بیان اینکه استکبار ستیزی در متن زندگی ما است، بیان کرد: هدف از برگزاری اینگونه همایش ها این است که به دشمنان بفهمانیم در مقابل آنها ایستاده ایم و هیچ ترفند و دسیسه ای نمی تواند زانوهای مستحکم و استوار ما را بر زمین بزند.
وی نقش این همایش را در آگاه کردن مردم از جنگ اقتصادی و نرم دشمنان بسیار اثرگذار دانست و گفت: یک فرد ایرانی نه لباس دشمن را می پوشد، نه طعام دشمن را می خورد و نه به سبک دشمن زندگی می کند، بلکه با نگاه متعصبانه از تولید داخلی و کالای ایرانی دفاع می کند.
امام جمعه ملایر استقلال، مقاومت و عزت را نتیجه استکبار ستیزی دانست و بیان کرد: در حمایت از کالای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی داریم.
رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز قرآن کریم را سرچشمه زلال معارف وحیانی دانست و اظهار کرد: با گذشت بیش از چهارده قرن از نزول قرآن، همچنان پهنه های وسیعی از علوم و معارف الهی نصیب متفکران و اندیشمندان شده است.
حجت الاسلام سید کریم خوش نظر افزود: قرآن همواره نسبت به مقابله با کفار تاکید کرده و با توجه به اینکه استکبار چهره های گوناگون دارد، باید در هر چهره و لباس سیاسی که ظهور می کند، با آن مبارزه کرد.
وی ولایت مداری و اطاعت پذیری از رهبری، نفی سلطه سلطه گران، بصیرت و هوشیاری، نداشتن سستی، ضعف و ترس از دشمن، دوستی نکردن با مستکبران عالم و تحقیر مستکبران و شکستن شکوه دروغین آنان را از مهمترین راهکارهای مقابله با استکبار برشمرد.
دبیر همایش استانی پژوهش های قرآنی گفت: در این رابطه رهبر معظم انقلاب شناخت و رسیدن به هدف، تشخیص راه صحیح و شناخت دشمن را یک ضرورت مهم برشمردند و بصیرت را قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز عنوان کردند.
حجت الاسلام خوش نظر همچنین درباره نخستین همایش استانی پژوهش های قرآنی بیان کرد: در راستای برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی به طور همزمان برای نخستین بار همایش استانی در 13 استان کشور در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: یک هزار و 115 مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی ارسال شد که از این تعداد 985 مقاله از داخل کشور و 130 مقاله از خارج از کشور دریافت شد.
وی ادامه داد: سهم استان همدان از این تعداد مقاله ارسال شده تنها 26 مورد و بسیار کم بود و از بین این تعداد سه مقاله به عنوان برتر شناخته شدند.
حجت الاسلام خوش نظر یادآور شد: مقاله های برتر در سطح ملی نیز ارزیابی می شوند و در صورت کسب امتیاز لازم، رتبه علمی و پژوهشی را کسب می کنند.
وی افزود: همدان استان فاخری است که امیدواریم در دوره های بعدی این همایش ها، با حضور پررنگ شرکت کنندگان و ارسال حجم بالایی از مقاله ها مواجه شویم.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی روز دوشنبه در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد که سه مقاله به ترتیب با عنوان بررسی و تحلیل راهکارهای سیاسی و نظامی مبارزه با استکبار از منظر قرآن و اهل بیت(ع)، خاستگاه استکبار و مختوم شناسی استکبار ستیزی و ارزیابی آن در تفاسیر قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان برتر انتخاب شدند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.