رضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایان سال 96 اتحادیه تعاون روستایی همدان به عنوان مباشر تامین میوه طرح تنظیم بازار تعیین شد و اقدام مناسب این اتحادیه در خرید و ذخیره سازی سیب و پرتقال موجب رضایتمندی مردم همدان در اجرای این طرح شد.
وی ادامه داد: علاوه بر کیفیت مطلوب میوه ، قیمت متناسب با بازار و بر اساس دستورالعمل تعیین شد که این امر استقبال مردم از میوه طرح تنظیم بازار را به همراه داشت.
وی با اشاره به هدف اصلی توزیع میوه سیب و پرتقال در ایام پایانی سال و نوروز یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، تامین بازار میوه مورد نیاز مردم نبوده بلکه با اجرای این طرح بازار تنظیم شده و از افزایش قابل توجه قیمت ها و شوک به بازار جلوگیری شده است.
عباسی گفت: بر اساس دستورالعمل اجرای این طرح قیمت گذاری سیب و پرتقال با توجه به قیمت و کیفیت میوه مشابه در بازار تعیین شد به طوریکه قیمت مصوب کمیته راهبردی تنظیم بازار میوه باید تا 15 درصد پایین تر از قیمت میوه مشابه در بازار باشد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: قیمت میوه برای سیب 25 هزار ریال و برای پرتقال 18 هزار ریال تعیین شد که در 142غرفه در سطح استان همدان توزیع شد.
عباسی اضافه کرد: توزیع میوه طرح تنظیم بازار از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در 20 فروردین ماه به پایان می رسد.
وی افزود: بر اساس گزارش بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ناظران، مردم امسال نیز از توزیع میوه در این استان رضایت خاطر داشتند و همدان به عنوان یکی از استان های موفق در اجرای این طرح در سطح کشور مطرح شد.
وی ادامه داد: تعداد غرفه توزیع میوه امسال نسبت به سال گذشته در سطح استان همدان به دلیل تصمیم کمیته تنظیم بازار استان و با هدف جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی به 142 غرفه رسید که در نهایت در افزایش رضایت مردم اثرگذار بود.
گفتنی است، سال گذشته 416 تن پرتقال و 217 تن سیب با نرخ دولتی برای تعطیلات شب عید در شهرستان همدان توزیع شد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.