به گزارش ایرنا، در پیامی که روز یکشنبه از محمد ناصر نیکبخت منتشر شد، آمده است: شهر یک هویت زنده است و تمام تلاش مدیریت شهری زمانی با توفیق همراه خواهد شد که پاسدار این هویت باشد.
وی افزود: شهروند برگزیده محصول زندگی اجتماعی و توسعه پایدار شهری است و جامعه شهری متشکل از شهروندانی است که با مشارکت خود در توسعه شهر سهیم هستند و عنوان شهروند برگزیده نیز مفهوم بسیار ارزشمند و مورد توجه در حوزه مدیریت شهری دارد.
استاندار همدان در ادامه این پیام آورده است: همدان که از گذشته تا امروز مهد تمدن و فرهنگ بوده، باید در بحث شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز سرآمد و الگو باشد و امروز شهروندان آگاه، سرمایه‌های اصلی هستند و برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده حرکت و فرهنگسازی ارزشمند و قابل تحسین است.
وی اضافه کرد: همچنین شهروند برگزیده یکی از محورهای توجه به موضوع مهم حقوق شهروندی است که مورد تأکید دولت تدبیر و امید است و بی‌شک برای داشتن شهری خوب باید سعی کنیم شهروندان خوب، آگاه و قانون‌مدار داشته باشیم و انتخاب شهروند نمونه به این امر کمک می‌کند و تشویق بسیار خوبی است.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، ابراز امیدواری کرد: همدان با توجه به تاریخ خود و خدماتی که مشاهیر آن به جهانیان داشته‌اند، همواره به عنوان شهر علم و عرفان و دانش و ایثار در جهان بدرخشد.
به گزارش ایرنا، جشنواره شهروندان برگزیده، طرحی از سوی شورای اسلامی شهر همدان است که آن را گامی در راستای تشویق شهروندان به مطالبه گری و تغییر رفتار شهروندی در حوزه مدیریت شهری عنوان می کنند.
مهلت ثبت نام در جشنواره شهروندان برگزیده همدان تا پایان اسفند ماه جاری تمدید شده است و قرار است در مراسمی منتخبان این دوره در 6 حوزه برگزیده و معرفی شوند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.