به گزارش ایرنا، سعید گلستانی روز چهارشنبه در همایش نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقای سرمایه های اجتماعی افزود: ناآشنایی مردم نسبت به نحوه استفاده از فضای مجازی عامل بروز تنش بین زوج ها و گسست پایه های خانواده شده است.
وی اضافه کرد: در یک پرونده قضایی، زنی با یک مرد ناشناس در فضای مجازی ارتباط داشت و در این یکسال دوستی عکس های شخصی خود را در اختیار این فرد قرار می دهد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: پس از یکسال این 2 فرد با هم قرار ملاقات می گذارند و این زن با مردی غیر آنچه در ذهن اش و مکالمات مجازی مشاهده و تصور کرده بود، مواجه می شود.
گلستانی اظهارکرد: این مرد اقدام به اخاذی از این زن جوان کرده بود و به گونه ای این زن مجبور به فروش اموال و طلاجات برای جلوگیری از انتشار تصاویر خصوصی توسط این فرد می شود.
وی تاکید کرد: علت بروز چنین مسائلی فقر اطلاعات و نبود آموزش است و سمن ها باید در زمینه اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی فعال شوند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان یادآوری کرد: بخشی از وظیفه دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است چون پیشگیری یکی از سرمایه های اجتماعی و از مولفه های امنیت ملی یک جامعه به شمار می رود.
وی افزود: طبق ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری، سازمان های مردم نهاد می توانند در تمامی مراحل دادرسی شرکت کرده و روند رسیدگی به دعاوی و شکایتی که مطرح کرده اند را پیگیری کنند.
معاون دادگستری همدان اظهار کرد: در این راستا همکاری هایی با استانداری همدان برای استفاده از توان سمن ها صورت گرفته که این تعامل کافی نیست.
گلستانی اضافه کرد: سامانه اطلاعات مردمی موسوم به 'سجام' در قوه قضائیه راه اندازی شده تا با عضویت اعضای سازمان های مردم نهاد در این سامانه بتوان مسئولیت اجتماعی مردم را افزایش داد.
وی ادامه داد: پس از اینکه اعضای سازمان های مردم نهاد دارای مجوز در این سامانه نام نویسی کردند می توانند هر آسیب، جرم و بزه ای را که مشاهده کردند را گزارش کنند.
وی تاکید کرد: امکان لازم برای فعالیت سمن ها فراهم است و نیازی به تخصیص مکان برای فعالیت تشکل های مردمی نیست چراکه می توانند از یکهزار و 800 مسجد موجود در همدان بهره گرفته و هزینه تامین مکان را صرف مسائل آموزشی کنند.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین پیشگیری های اجتماعی، پیشگیری های محله محور است و برای تحقق این هدف می توان از مسجد به عنوان یک پایگاه مردمی بهره گرفت.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 898 واقعه طلاق در 9 ماهه سالجاری در استان همدان ثبت شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.