علی عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک شبکه بهداشت و درمان رزن هفت دستگاه دیالیز دارد که چهار دستگاه بیش از حد استاندارد کار کرده و کارایی لازم را ندارند.
وی بیان کرد: استاندارد پیش بیینی شده برای هر دستگاه دیالیز 40 هزار ساعت است و اگر بیش از این میزان مورد استفاده قرار گیرد احتمال قطع و وصل شدن دستگاه هنگام دیالیز و بروز مشکل برای بیمار وجود دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن گفت: 54 بیمار دیالیزی در این شهرستان زندگی می کنند و طبق نظر پزشک باید هفته ای سه نوبت و در هر نوبت سه یا چهار ساعت دیالیز شوند.
عباسی ادامه داد: ساختمان دیالیز رزن با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است و قرار است بلافاصله پس از تکمیل این ساختمان دستگاه های دیالیز در این مرکز درمانی قرار گیرد.
وی درباره مجهز شدن این شهر به دستگاه سی.تی.اسکن نیز توضیح داد: ساختمانی به این منظور در حال احداث است و با پیگیری های نماینده رزن در خانه ملت قرار است پس از تکمیل این ساختمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه سی.تی.اسکن تحویل شبکه بهداشت رزن دهد.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.