علی مروت امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل 9 طرح آبیاری نوین است که در مجموع بیش از 170 هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
وی افزود: علاوه بر این یک واحد تولید مرغ گوشتی با اعتبار 6 میلیارد و 300 میلیون ریال و ظرفیت تولید سالیانه 20 هزار قطعه و یک واحد گاوداری 75 راسی با اعتبار چهار میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود.
وی بهره برداری از یک واحد تولید و بسته بندی خیارشور با ظرفیت تولید 300 تن در سال و اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و لایروبی قنات را از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر عنوان کرد.
امیری بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی با اعتبار چهار میلیارد و 780 میلیون ریال شامل لایروبی قنات و اجرای کانال های آبرسانی در دهه فجر امسال آغاز می شود.
وی میزان پیشرفت فیزیکی طرح های کلنگ زنی شده در دهه فجر را بین 20 تا 25 درصد عنوان کرد و افزود: با اجرا و بهره برداری از این تعداد طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی 37 فرصت شغلی ایجاد می شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین به خدمات دولت در تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری نوین اشاره و اظهار کرد: تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
امیری با بیان اینکه سال گذشته سهمیه ملایر در اجرای آبیاری نوین 2 هزار و 200 هکتار بود، افزود: در حال حاضر 800 هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین است.
وی با اشاره به کمک و حمایت دولت از کشاورزان با ارایه تسهیلات و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین ادامه داد: امسال 205 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح آبیاری نوین ملایر اختصاص یافت.
همزمان با ایام دهه فجر 21 طرح عمرانی جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 826 میلیون ریال در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش سامانه آبیاری نوین و 27 هزار و 350 هکتار از اراضی کشاورزی آن مکانیزه هستند و این طرح ها در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.